Toyota investește în mai multe vehicule electrice: piața bicicletelor electrice, noua țintă
Toyota a devenit cel mai recent dintr-un lung șir de producători de automobile care își înfundă degetele pe piața bicicletelor electrice.
La fel ca mulți alți producători de automobile care au lansat biciclete electrice în ultimii luni și ani, Toyota nu o face singură.
În schimb, producătorul auto japonez colaborează cu un producător existent de biciclete electrice ca parte a unui acord de licență.
Producătorul de biciclete electrice DOUZE Cycles a încheiat un parteneriat cu Toyota din Franța pentru a crea bicicleta electrică cargo DOUZE Cycles x La mobilité Toyota, bazată pe modelul existent DOUZE Hêta.
Bicicleta electrică de marfă cu încărcare frontală poate transporta până la 100 kg de sarcină utilă pe platforma de marfă din față.
Bicicleta electrică este alimentată de un motor Yamaha cu tracțiune medie și dispune de o baterie de 500 Wh, cu o autonomie de 100 km la asistența la pedală.
Schimbare de strategie
Într-o declarație care face dificilă ignorarea poziției de lungă durată a Toyota anti-EV, președintele și CEO-ul Toyota France, Frank Marotte, a explicat că noul parteneriat pentru bicicletele electrice urmează foaia de parcurs de sustenabilitate a Toyota, care a început cu investiția sa timpurie în vehicule hibride:
„Acum 25 de ani, Toyota a deschis drumul hibrid cu prima generație de Prius, arătând astfel calea spre decarbonizare. Hibridul, al cărui lider mondial Toyota a devenit acum, se află acum în centrul strategiei multi-tehnologice a mărcii care face posibilă satisfacerea nevoilor specifice de mobilitate ale fiecărui consumator. Mobilitatea soft și locală este una dintre aceste nevoi. Prin urmare, este destul de firesc, pe baza unei viziuni comune, că am intrat în acest parteneriat cu DOUZE Cycles, un jucător cheie francez pe piața bicicletelor cargo. Datorită istoriei Toyota în Franța, ni s-a părut extrem de important ca partenerul nostru să aibă un loc de producție pe teritoriul național.”
Toyota a renunțat la vehiculele complet electrice, investind în schimb masiv în vehicule hibride care mențin dependența de combustibilii fosili.
După ani în care s-a opus mașinilor complet electrice și după ce l-a înlocuit pe CEO-ul companiei anti-EV, Toyota ar putea schimba strategia privind vehiculele electrice – sau cel puțin vehicule electrice cu două roți.