Google vrea să fie mai transparent: gigantul face modificări la Google Store și Google Play
Google a fost de acord să ofere informații mai clare utilizatorilor care navighează în Google Store, Google Play Store, Google Hotels și Google Flights în Europa, a anunțat Comisia UE într-un comunicat de presă.
Astfel, în curând, gigantul va arăta dacă o companie acționează ca intermediar sau vinde direct produse și va informa mai bine consumatorii despre livrări, retururi, reparații și multe altele. De asemenea, Google ia măsuri pentru a se conforma cu reglementările UE, în urma unui dialog cu Rețeaua de Cooperare pentru Protecția Consumatorului (CPC) care a început în 2021.
„Consumatorii din UE au dreptul la informații clare și complete, astfel încât să poată face alegeri în cunoștință de cauză”, a declarat comisarul pentru Justiție, Didier Reynders, într-o declarație.
„Angajamentele luate de Google sunt un pas înainte, în această direcție”.
Google face schimbări
Google Flights și Google Hotels vor clarifica în curând consumatorilor dacă vând direct sau doar acționează ca intermediari pentru alte companii. De asemenea, trebuie să precizeze ce a fost folosit ca preț de referință pentru reduceri și să clarifice că recenziile Google Hotels nu sunt verificate. În cele din urmă, trebuie să se conformeze acelorași reguli de transparență urmate de alte platforme precum Expedia.com.
De asemenea, între timp, Google Store și Google Play Store trebuie să ofere „informații precontractuale clare” privind prețurile de livrare, dreptul de retragere și opțiunile de reparare sau înlocuire. De asemenea, trebuie să faciliteze găsirea de informații despre furnizori, inclusiv numele și adresa lor legală, împreună cu metodele de contact „directe și eficiente”, cum ar fi agenții telefonici live.
În cele din urmă, trebuie să le arate utilizatorilor cum să furnizeze diferite versiuni de țară ale magazinului Google Play, pentru a se conforma reglementărilor UE privind blocarea geografică, permițându-le, în același timp, să utilizeze plata din orice țară din UE. Așa cum este acum, Google limitează modificările țării de reședință la o dată pe an, ceea ce poate determina utilizatorii să piardă conținut sau orice credit. Schimbarea este concepută pentru a le permite consumatorilor „să se bucure de aceleași drepturi și să acceseze același conținut, oriunde s-ar afla în UE”.
Cu toate astea, nici Google, nici Comisia UE nu au spus încă când vor intra în vigoare modificările.