27 ian. 2023 | 19:09

Și miliardarii se tem câteodată: Elon Musk are mare frică de un chinez. Cine este și de ce i-a băgat spaima în suflet

ACTUALITATE
Și miliardarii se tem câteodată: Elon Musk are mare frică de un chinez. Cine este și de ce i-a băgat spaima în suflet

Gigantul producător de vehicule electrice, Tesla, pare să fi depășit cu brio problemele pe care le-a avut în ultimele luni, iar acum analiștii vorbesc în termeni laudativi la adresa companiei. Doar că situația lui Elon Musk nu e chiar atât de roz pe cât el și-ar dori.

Pe lângă problemele pe care le are de gestionat la Twitter, inclusiv un proces intentat de foștii angajați ai gigantului social media, pe care Musk i-a concediat, magnatul are și o problemă cu Tesla.

Marea sa companie ar putea să aibă un competitor uriaș în China, iar acest lucru foarte probabil că-i dă fiori reci miliardarului Musk.

Acesta e cel mai mare coșmar al lui Elon Musk. Toți banii lui nu-l feresc de probleme

Acesta a fost de curând întrebat cu privire la părerea sa despre companiile din China ce operează pe piața vehiculelor electrice, iar miliardarul pare foarte conștient de amenințarea pe care acestea o reprezintă la adresa afacerii sale.

„Ei lucrează cel mai mult și în cel mai inteligent mod”, fiind cei mai competitivi din lume. „Dacă ar fi să ghicesc, cel mai probabil o firmă din China va fi a doua după Tesla”, a spus magnatul.

Referitor la evoluția pieței vehiculelor electrice în general, situația pare să fie strâns legată de turbulențele specifice economiei internaționale în acest moment, când nimic nu e stabil.

„Îngrijorarea investitorilor cu privire la scăderea ritmului de creștere a vânzărilor de vehicule electrice este justificată, dar are nevoie de un context. Scăderea se referă la toate mașinile, nu doar la cele electrice. O mașină este a doua cea mai mare achiziție pe care o vor face majoritatea oamenilor iar piața se confruntă cu scăderea încrederii consumatorilor, creșterea costurilor de finanțare și creșterea prețurilor automobilelor. S&P Global estimează că vânzările de vehicule noi la nivel global vor ajunge la 83,6 milioane în 2023, iar vânzările de vehicule electrice vor depăși 10 milioane, ceea ce înseamnă că penetrarea vehiculelor electrice va atinge 13,3% din piața auto globală. Deși acest lucru ar reprezenta o încetinire a creșterii globale a VE față de 2022, ar însemna totuși o creștere a gradului de pătrundere a VE în vânzările globale de vehicule.

Vânzările totale de vehicule pentru 2023 ar urma să înregistreze o creștere de doar 5,6% de la an la an, ceea ce indică o scădere mai mare a cererii globale de vehicule, pe măsură ce consumatorii părăsesc segmentul vehiculelor noi, în timp ce inflația, ratele dobânzilor și prețurile record ale vehiculelor lovesc piața. În ciuda vânturilor potrivnice, previziunile pe termen lung rămân neschimbate, vânzările de vehicule electrice în China, Europa și SUA urmând să depășească toate celelalte vânzări de mașini motorizate până în 2030, ceea ce va continua să avantajeze Tesla, care domină piața vehiculelor electrice la nivel mondial”, este de părere Josh Gilbert, analist Toro.