Filmele și seriale de pe Netflix nu mai sunt ce erau odată: cifrele care îți arată că gigantul este ”mâncat” de concurență
De aproximativ un an, de când concurența a devenit foarte acerbă pe partea platformelor de streaming disponibile la nivel global, Netflix a avut foarte mult de suferit. În teorie, a încercat să remedieze acest trend îngrijorător prin introducerea unui abonament mai ieftin cu reclame. Din păcate, se pare că nu prețul este problema, ci calitatea conținutului în raport cu alternativele de pe HBO Max și Disney+.
Netflix se pregătește să anunțe rezultatele financiare pe ultimul trimestru fiscal, iar prognozele nu sunt deloc optimiste. Aparent, va anunța cea mai lentă creștere a veniturilor sale de la un trimestru la altul, pentru simplul fapt că în SUA, cea mai mare piață pentru gigant, abonamentele cu reclame nu au fost nici pe departe un succes răsunător. În consecință, nu este exclus ca în 2023 să vedem o reducere a cheltuielilor cu conținutul.
Ce se întâmplă cu Netflix
Conform datelor obținute de Reuters pe subiect, deși Netflix a fost prima compania care a făcut valuri în materie de streaming, la momentul de față, gigantul se confruntă cu cheltuieli de consum mai mari, costuri în creștere pentru finanțarea producției și o concurență mai acerbă din partea Disney+, Amazon Prime Video și HBO, conform News.ro.
În teorie, compania își pusese speranța în lansarea abonamentului mai ieftin susținut de reclame, dar acesta nu a generat o explozie a noilor abonamente. În final, analiștii se așteaptă ca Netflix să fi adăugat 4,5 milioane de abonați în al patrulea trimestru – cea mai mică creștere pentru perioada de vacanță din 2014. În urmă cu un an, compania a adăugat 8,3 milioane de abonați în aceeași perioadă de timp.
Ca referință, abonamentul cu reclame la Netflix costă 6,99 dolari pe lună în SUA și nici nu are acces la toate filmele și serialele din cel standard. Din păcate, diferența de preț nu este suficient de mare pentru a câștiga un număr semnificativ de clienți din Statele Unite și Canada.
”Privind saturația pieței și varietatea de opțiuni diferite disponibile și faptul că prețul nu este neapărat semnificativ sub concurență, există unele provocări în atingerea acelor ținte de abonați”, a spus Jamie Lumley, analist la Third Bridge.
În următorii doi ani, se estimează că Netflix va cheltui aproximativ 17 miliarde de dolari anual pentru conținut, dar aceste valori ar trebui să se diminueze, având în vedere că modelul de business nu este mai este la fel de eficient. ”Când datoria era ieftină, puteai să te duci să împrumuți o mulțime de bani și să-i investești în conținut. Având în vedere ratele actuale ale dobânzilor, Netflix va trebui să fie foarte selectivă în privința conținutului aprobat și a modului în care l-ar finanța”, a spus Shahid Khan, partener și șef global de media și divertisment la Arthur D. Little.