BMW vrea să ajungă în spațiu: ce avantaje prezintă ”ultima frontieră” pentru producătorul auto
Tehnologia prin satelit ar ajuta vehiculele producătorului german să rămână online.
BMW Group ar putea apela la spațiu pentru a se asigura că vehiculele sale conectate rămân online.
Producătorul auto explorează planuri de a aduce acces la internet prin satelit pentru sedanurile și crossoverele sale, a declarat Stephan Durach, vicepreședinte senior al unității de dezvoltare a companiilor conectate a BMW Group.
Clienții se așteaptă la o conexiune la internet stabilă în orice moment, a declarat Durach.
Așa-numita tehnologie de rețea nonterestră oferă potențialul de conectivitate fără întreruperi, iar BMW evaluează aplicațiile viitoare și posibilitățile de parteneriat.
„Ne uităm la comunicațiile prin satelit, mai ales într-un mediu în care recepția telefonului mobil nu este bună”, a spus Durach. „În multe locuri din Europa și SUA, nu aveți o acoperire suficientă.”
Conectivitate robustă la internet în vehicul este acum miza, deoarece producătorii de automobile se bazează pe actualizări de software over-the-air pentru a debloca funcții și a oferi servicii digitale precum streaming video.
Dar pentru moment, costul ridicat și capacitatea limitată de transmisie a datelor fac din serviciul de internet prin satelit „conexiunea de ultimă instanță”, a declarat Sam Abuelsamid, analist principal la Guidehouse Insights.
„Dacă rămâneți fără baterie în mijlocul statului Nebraska, unde nu există acoperire celulară, conectivitatea prin satelit vă va permite să trimiteți un mesaj pentru asistență rutieră”, a spus Abuelsamid.
Analistul nu vede deocamdată producătorii de automobile sprijinindu-se pe conectivitatea prin satelit pentru transmiterea datelor vehiculelor.
„Majoritatea datelor pe care un producător de automobile ar dori să le transmită nu sunt sensibile la timp”, a spus el. „Pot să-l păstreze în cache până când mașina revine în raza de serviciu wireless.”
Tendință emergentă
Cererea emergentă a industriei auto pentru conectivitate la internet permanentă alimentează investițiile private.
Serviciul Starlink de la Elon Musk transmite bandă largă de mare viteză către cele mai îndepărtate colțuri ale planetei printr-o constelație de peste 3.000 de sateliți care plutesc pe orbita joasă a Pământului.
Între timp, unitatea de tehnologie spațială a grupului chineză Zhejiang Geely Holding a lansat o rețea comercială de sateliți pe orbită joasă pentru a oferi capacități de internet, navigație și cloud computing mașinilor cu tehnologie de conducere autonomă.
Producătorii de automobile experimentează cu conectivitate prin satelit în interiorul vehiculelor.
În 2016, Toyota a prezentat un concept car bazat pe Mirai, cu o conexiune prin satelit. În parteneriat cu Kymeta, din Redmond, Washington, Toyota a înlocuit antena antică tradițională, voluminoasă, cu un software special și o antenă elegantă de acoperiș cu ecran plat.
Fără piese în mișcare, antena „direcționată electronic” poate urmări satelitul în timp ce recepționează și trimite date pe internet, pe măsură ce un vehicul se deplasează cu peste 100 km/oră, a spus Kymeta.
Toyota Ventures a investit în Xona Space Systems din San Mateo, California, în primul rând pentru a îmbunătăți datele de locație pentru vehiculele automate.
„Xona construiește o alternativă de înaltă performanță la GPS concepută pentru a susține nevoile sistemelor autonome moderne”, a declarat Jim Adler, directorul fondator al Toyota Ventures.
Sateliții Xona pot sprijini ceea ce Adler a numit „autonomie pe orice vreme” pentru o funcționare AV mai sigură în condiții precum ploi abundente și zăpadă.
Obstacole
Complexitatea implicată în conectarea unui vehicul în mișcare la sateliții în orbită nu este trivială.
Provocările includ asigurarea interoperabilității între mai multe rețele de satelit și realizarea unei transferuri fără întreruperi între rețelele terestre și cele neterestre.
„Din punct de vedere tehnologic, aveți nevoie de o antenă de câmp destul de complicată, care caută sateliți”, a spus Durach. „Încercăm să ne dăm seama dacă putem găsi o aplicație semnificativă în mașină”.
Dar, pe măsură ce infrastructura satelitului crește, costul scade.
În trecut, stația de bază era prea scumpă, a spus Durach. Acum, operatorii „pun mai multă tehnologie pe orbită pentru a scădea prețurile pentru terminalul de la sol”.