Se vede că e criză: câți bani au spart românii de Black Friday și de ce sunt magazinele dezamăgite, aveau alte așteptări
Deși campania de reduceri din acest an, de Black Friday, se anunța a fi una care va bate toate celelalte ediții din anii precedenți, nu a fost întocmai așa.
În pofida așteptărilor uriașe pe care le aveau retailerii fizici și online din țara noastră, comportamentul de consum al românilor a fost vizibil influențat de criza economică.
Pe fondul inflației explozive care pune mare presiune pe puterea noastră de cumpărare, românii au cheltuit, în medie, mai puțini bani de cât au făcut-o de Black Friday 2021.
Românii nu mai au bani, cum aveau anul trecut
În Vinerea Neagră din acest an, suma medie pe care un cumpărător român a cheltuit-o s-a ridicat la doar 322 de lei. Prin comparație, anul trecut, suma medie era ceva mai mare, respectiv 370 de lei.
Totuși, ediția din acest a adus unele recorduri și creșteri. De exemplu, s-a înregistrat o creștere cu 27%, a numărului de tranzacţii online cu cardul.
Conform unei analize ce a fost realizată de procesatorul de plăți Netopia Payments, s-au procesat 80 de tranzacţii/minut, de „Black Friday”, pe 11 noiembrie 2022, vârful de tranzacţii fiind înregistrat la ora 14:15. Avem și o evidență a produselor pe care a fost cea mai mare bătaie de Black Friday. Astfel, ne spune sursa citată, românii au cumpărat masiv încălţăminte, produse din retailul generalist, suplimente alimentare şi cosmetice, dar și aparatură foto şi cărţi.
În continuare, analiza mai scoate la iveală alte informații interesante. De exemplu, se pare că doamnele sunt mai pasionate de cumpărăturile online decât bărbații. De Black Friday 2022, se pare că majoritatea achiziţiilor online au fost efectuate de către femei, în proporţie de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.
Nu în ultimul rând, se pare că telefonul mobil devine un instrument din ce în ce mai integrat în viețile și activitățile noastre, chiar și atunci când vine vorba despre shopping online. Astfel, mai relevă analiza, peste două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile.