Românii și ”vânătoarea” de panouri solare: cererile de instalare pentru fotovoltaice, ”până la cer”
În contextul exploziei facturilor la energie electrică și gaze naturale, românii sunt din ce în ce mai dornici să facă investiții în surse de energie regenerabilă, iar panourile fotovoltaice sunt primele pe listă. Un număr surprinzător de mare de români se aruncă la panouri solare sau au un proiect în acest sens.
Aproape jumătate dintre români, aproximativ 46%, cochetează cu achiziția unei instalații de panouri fotovoltaice în următorul an, iar cei mai mulți dintre ei se gândesc să facă acest pas prin intermediul unui furnizor de energie. Tendința este clară, având în vedere că valoarea menționată este cu 11% mai mare comparativ cu acum un an, conform datelor agregate de E.ON într-un studiu pe marginea subiectului.
Românii și panourile fotovoltaice
“Această cifră vine să confirme rezultatele obținute de E.ON pe segmentul de soluții de producere a energie fotovoltaice pentru clienții rezidențiali, unde cererea pentru E.ON Solar Home a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, de 5 ori față de perioada similară a anului trecut. O centrală PV poate aduce o reducere a facturii la energie chiar și cu 90%”, se arată în comunicatul emis de companie.
Dacă luăm ca referință numărul prosumatorilor racordați la rețeaua Delgaz Grid, tendința este una îmbucurătoare. La final de septembrie vorbeam de 3500 de astfel de consumatori, iar până la finalul anului se estimează 6700 de prosumatori, reflectând o creștere de patru ori comparativ cu începutul acestui an.
“E.ON își sprjină totodată clienții oferindu-le opțiuni de finanțare avantajoase pe o perioadă de până la 7 ani, pentru a le ușura sarcina achiziției de soluții eficiente energetic (centrale fotovoltaice, centrale pe gaz în condensație și pompe de căldură)”, se mai arată în același comunicat.
Interesul pentru investiții în fotovoltaice este completat și de reducerea consumului, în contextul majorării semnificative a prețurilor la energie. “Aplicarea de măsuri și soluții de eficiență energetică, reducerea consumului prin gesturi mici, fără a afecta confortul, trecerea de la statutul de consumator la cel de prosumator sunt răspunsurile corecte la vremurile de criză pe care le traversăm, cu prețuri istorice la energie. Clienții casnici E.ON au dovedit că au înțeles cât de importante sunt aceste măsuri, iar rezultatele se văd în reducerea consumului în medie cu 7% la energie și cu 5% la gaze naturale în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Este important pentru România ca, prin contribuția fiecăruia, să devină mai puțin dependentă de importuri și împreună să facem față celor care folosesc energia ca armă”, a declarat Volker Raffel, director general al E.ON România.