Aston Martin are parte de momente triste: ce se întâmplă cu producția
Aston Martin raportează pierderi operaționale mai grave decât se aștepta, deoarece problemele lanțului de aprovizionare limitează producția.
Aston Martin a declarat că va livra mai puține vehicule decât se aștepta anul acesta din cauza problemelor persistente ale lanțului de aprovizionare.
Compania se așteaptă acum să livreze doar 6.200 de mașini, în scădere față de o estimare anterioară de peste 6.600 de unități, după ce lipsa de piese a împiedicat livrarea a aproximativ 400 de mașini în al treilea trimestru, a anunțat miercuri.
Aston Martin a raportat, de asemenea, o pierdere operațională mai slabă decât se aștepta în perioada respectivă.
În iulie, a estimat o îmbunătățire a finanțelor sale în a doua jumătate a anului, prezicând un flux de numerar liber pozitiv după ce a spart zeci de milioane de lire sterline în numerar. Pierderea operațională a companiei în trimestrul al treilea a crescut la 58,5 milioane de lire sterline de la 30,2 milioane de lire sterline cu un an mai devreme.
„Deși aceste vânturi în contră, care se îmbunătățesc deja în T4, au perturbat performanța noastră financiară pe termen scurt și au afectat modest îndrumările noastre pentru întregul an, perspectivele pe termen mediu și lung sunt robuste”, a declarat președintele executiv Lawrence Stroll într-un comunicat.
Producătorul de automobile de sport și de lux se luptă cu un plan de redresare pentru a crește producția și a scădea datoria și suferă de mult timp de problemele lanțului de aprovizionare care au afectat industria.
Nu doar Aston Martin are probleme
Grupul Volkswagen și-a redus luna trecută așteptările privind vânzările pentru anul, deoarece disponibilitatea semiconductoarelor rămâne limitată, iar logistica încă reprezintă o provocare. Toyota Motor și-a redus obiectivul de producție din aceleași motive.
Acțiunile Aston Martin au scăzut cu până la 16,5% la Londra, cea mai abruptă scădere în cursul zilei din mai mult de patru luni. Acțiunile au scăzut cu aproximativ 81 la sută în acest an.
Noi investitori
În septembrie, producătorul a finalizat o emisiune de drepturi de 752 de milioane de dolari, Fondul de investiții publice al Arabiei Saudite devenind investitor. De asemenea, a atras grupul chinez Zhejiang Geely Holding, care a achiziționat un pachet de 7,6 la sută. Geely, care deține producătorul de automobile Volvo și controlează Lotus, ia în considerare creșterea pachetului de acțiuni la Aston Marin în timp pentru a stimula colaborarea, a informat Bloomberg luna trecută.
„Aston Martin se confruntă cu o provocare uriașă de a-și reduce nivelul datoriei”, a declarat Orwa Mohamad, analist la Third Bridge. „Acest lucru este deosebit de îngrijorător într-un context macro în deteriorare. Aston Martin are mașini fantastice și o marcă puternică, dar poziția lor financiară face ca succesul să fie o adevărată provocare.”
Aston și-a redus datoria netă la 833 de milioane de lire sterline, în scădere de la 892 de milioane de lire sterline la sfârșitul anului trecut și a spus că înregistrează încă o cerere puternică pentru mașinile sale de lux.
Odată prezentată ca un egal al Ferrari, care și-a văzut creșterea valorii de la o spin-off de la Fiat, Aston a suferit o serie de eșecuri de la oferta sa publică inițială din 2018. Cu numerarul în scădere și datoria în creștere, producătorul a căutat o salvare în 2020 de la miliardarul canadian Stroll, care a injectat numerar și a strâns legături cu grupul german Mercedes-Benz.