29 oct. 2022 | 08:00

Alo, nu-mi primesc factura la curent: ce trebuie să știi, dacă furnizorul întârzie să-ți emită factura, nu aștepta în zadar

ACTUALITATE
Alo, nu-mi primesc factura la curent: ce trebuie să știi, dacă furnizorul întârzie să-ți emită factura, nu aștepta în zadar

Mulți consumatori români de energie electrică au numeroase nemulțumiri legate de cum merg lucrurile pe piață, în acest moment. Cea mai recentă supărare a oamenilor apare din cauza faptului că le întârzie facturile.

De parcă nu era suficient faptul că suportăm facturi considerabil mai mari la energie, față de anul trecut, în prag de iarnă a mai apărut o problemă.

Unii dintre conaționalii noștri susțin că furnizorul parcă a uitat să le trimită facturile. Problema nu ar fi foarte mare, dacă oamenii nu s-ar teme de faptul că, atunci când le vor primi, într-un final, facturile vor fi atât de mari încât nu vor putea fi plătite.

Secretarul de stat în Ministerul Energiei, Dan Drăgan, a vorbit despre această situație, precizând câțiva pași importanți pe care oamenii aflați într-o astfel de problemă trebuie să-i urmeze, atunci când observă că așteaptă în zadar să primească factura, conform contractului asumat cu furnizorul său.

Ce faci dacă furnizorul a întârziat să-ți emită factura

„Ca şi un consumator final, în cazul în care nu primeşte la momentul definit în contract partea de facturare, nu primeşte facturile emise de către furnizori, cred că este foarte important ca acesta să revină către furnizorii respectivi, în cazul în care vor exista aspecte punctuale şi totodată către Autoritatea de Reglementare în domeniu care trebuie să ia măsurile, alături de furnizori, pentru a actualiza sistemele informative şi a fi în măsură să emită aceste facturi în timp util.

Cu siguranţă, sunt convins că, în cazul în care anumiţi furnizori vor întâmpina greutăţi în emiterea facturilor către consumatorii finali, vor avea în vedere ca plata acestor facturi să nu se facă în acelaşi moment în care ele vor fi emise pentru o perioadă mai lungă, în cazul în care un consumator primeşte trei, patru facturi într-o perioadă foarte scurtă sau chiar în acelaşi moment.

Sunt convins că şi Autoritatea de Reglementare care urmăreşte acest proces şi este în strânsă legătură cu actorii din piaţă va iniţia demersurile, dacă va fi necesar, într-o legislaţie secundară pentru a evita presiunea asupra consumatorilor finali într-o perioadă scurtă de timp”, a afirmat Dan Drăgan, citat de News.ro.

Prin urmare, a aștepta la infinit o factură ce deja a întârziat nu este o decizie prea înțeleaptă și ar fi bine să urmezi pașii indicați de oficialul guvernamental, pentru a rezolva în timp util această neplăcere.