Volkswagen și-a stabilit strategia: când trece la mașini 100% electrice
Marca VW intenționează să elimine treptat producția de mașini cu ardere în Europa până în 2033, o dată mai devreme decât obiectivul său anterior.
Marca Volkswagen va produce mașini complet electrice în Europa doar din 2033, a declarat șeful său Thomas Schaefer, angajându-se să respecte o dată mai devreme decât obiectivul său anterior pentru 2033-2035.
Divizia marca VW va lansa, de asemenea, 10 noi modele electrice până în 2026, inclusiv un model entry-level pe care producătorul auto dorește să-l vândă pentru mai puțin de 25.000 de euro, a declarat Schaefer.
EV-ul de intrare va avea două variante – un hatchback și un crossover, a spus el. Se așteaptă ca mașinile să aibă etichetele ID1 și ID2.
Schaefer a mai spus că producătorul auto va aduce anul viitor un lifting al hatchback-ului compact ID3, primul din noua sa generație de mașini complet electrice.
Modelul va face „un salt înainte semnificativ și vizibil în ceea ce privește calitatea, materialele și stabilitatea sistemului”, a spus el.
VW lucrează, de asemenea, intens la o versiune crossover a ID3, a spus Schaefer.
Impulsul de electrificare a lui VW a avut un început accidentat cu seria ID complet electrică, care a fost menită să provoace Tesla. ID3 a început livrările la timp abia în 2020, deoarece cumpărătorii timpurii au fost de acord să aștepte luni de zile pentru ca anumite funcții să funcționeze.
Volkswagen știe ce vrea
Problemele de software în curs de desfășurare cu modelele electrice ale companiei au contribuit la VW Group să-l demită pe Herbert Diess din funcția de director executiv și să-l facă pe șeful Porsche, Oliver Blume, CEO pe 1 septembrie.
Schaefer a spus că marca VW își va muta concentrarea asupra producției de la concentrarea pe un singur model per fabrică la „gândirea pe platformă”, folosind același design de bază pentru diferite modele pentru a permite economii de scară.
Aducerea vehiculelor de la diferite mărci în aceeași fabrică economisește costuri, a spus el: „În trecut, avem o mulțime de deșeuri în sistemul pe care îl putem elimina”.
Schaefer a declarat că în următorul deceniu, mărcile de volum ale Grupului VW vor reduce numărul de modele oferite pentru a se concentra pe modelele de bază, cu scopul de a crește marja de profit pentru toate mărcile de volum – VW, Seat, Skoda și vehicule comerciale – – la 8% până în 2025.
„Fă mai puțin, dar mai bine”, a spus el.
Îmbunătățirea și standardizarea chimiei și a formatului bateriilor a fost cheia pentru atingerea acestui obiectiv, precum și pentru producția la scară, a spus Schaefer. „Singura companie care se poate extinde pe acest teritoriu în acest moment suntem noi”, a spus el. „Accentul este un standard clar pentru toate mărcile și la scară largă”.