România, la coada Europei de Est: investiția de milioane de euro, pierdută în fața Ungariei, Poloniei, Cehiei
Skoda, subsidiară a grupului german Volkswagen, se aşteaptă ca grupul să ia o decizie în privinţa planificatei fabrici de baterii din Europa de Est până la finalul lui 2022, a anunţat Klaus Zellmer, directorul general al producătorului auto ceh, transmite Reuters.
Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu.
Una din uzine, care ar urma să fie inaugurată în 2027, va fi construită în Europa de Est, iar Ungaria, Polonia, Slovacia şi Cehia concurează pentru această unitate. Împreună, cele şase fabrici de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
„Dacă totul merge bine, am putea vedea prima confirmare fermă, până la conformarea oficială a autorităţilor din cadrul grupului Volkswagen, până la finalul lui 2022”, a declarat şeful Skoda la Forumul economic ceh-german de la Praga.
„Cred, şi sper, că Republica Cehă se va alătura eforturilor noastre pentru această cea mai importantă piesă a puzzle-ului, care va transforma cea mai importantă industrie a ţării”, a adăugat oficialul.
Planul Skoda
Calendarul stabilit al Skoda pentru lansarea de noi mașini electrice este cea mai bună dovadă că poziția mărcii este sigură în cadrul Grupului VW, a declarat Sammy Chan, analist la LMC Automotive.
„Planificarea EV a Skoda își asigură locul în Grupul VW ca rudă cea mai apropiată a Volkswagen”, a spus Chan.
Accelerarea planului Skoda pentru vehicule electrice este o dovadă a impulsului electric din Europa, pe măsură ce mărcile încep să abordeze segmentele pieței de masă, a scris Patrick Hummel, analist la banca UBS, într-o notă.
Obiectivul de vânzări al Skoda este de a fi pe locul cinci în rândul mărcilor de volum din Europa, a declarat șeful de vânzări Martin Jahn. Skoda se află acum pe locul șapte, în spatele Hyundai și Ford, după șapte luni grele în care problemele lanțului de aprovizionare au redus vânzările cu 23%.
Vânzările celui mai bine vândut hatchback și break al mărcii au scăzut cu 43% în acest an, potrivit cifrelor Dataforce, după ce producția a fost afectată și mai mult de un incendiu din februarie la o fabrică care producea panouri de uși pentru familia compactă.
În ciuda vânzărilor, veniturile Skoda din prima jumătate a anului au crescut în comparație cu aceeași perioadă din 2021, indicând un mix mai puternic condus de modele precum Kodiaq, care a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 2,4% și Enyaq, cu 47%.