Stellantis luptă pentru mașinile hibride: cum vor să modifice tranziția către electric
Carlos Tavares solicită ca modelele hibride să joace un rol mai important în tranziția către vehicule cu emisii zero.
Interzicerea propusă de Uniunea Europeană în 2035 pentru mașinile pe bază de combustibili fosili ar trebui renegociată pentru a acorda modelelor hibride un rol mai mare în tranziția către vehicule cu emisii zero, a spus CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.
„Este esențial”, a spus Tavares în timpul unei conferințe de presă la Salonul auto de la Paris, când a fost întrebat dacă sunt necesare discuții privind interdicția.
„Decizia dogmatică care a fost luată de a interzice vânzarea vehiculelor termice în 2035 are consecințe sociale care nu sunt gestionabile”.
Comentariile lui Tavares vin în momentul în care UE finalizează în prezent un pachet de propuneri climatice, care include în prezent o interdicție efectivă a vânzării de noi vehicule pe combustibili fosili începând cu 2035.
Conform propunerilor UE, hibridele plug-in ar fi considerate vehicule cu emisii scăzute doar până în 2030.
Tavares a spus că forțarea tranziției la vehiculele electrice, care sunt mai scumpe decât combustibilii fosili sau echivalentele hibride, va face ca proprietatea de mașini să fie inaccesabilă pentru mulți.
Hibridele, un rol mai mare în tranziție
„Dacă interziceți clasei de mijloc accesul la libertatea de mișcare, veți avea probleme sociale grave”, a spus Tavares.
Unii producători de automobile au îmbrățișat hibrizii, în special hibridii plug-in, ca o tehnologie de punte pentru a ajunge la vehiculele complet electrice și au susținut că, după ce au investit miliarde de euro în tehnologie, ar trebui să li se permită să le vândă mai mult timp.
„Ceea ce avem de oferit liderilor noștri europeni este o soluție de tranziție”, a spus Tavares. Cu un hibrid ușor puteți menține „dimensiunea accesibilă a acestor vehicule și puteți reduce emisiile de CO2 cu 50 la sută”, a adăugat el.
Producătorii de automobile și furnizorii au susținut, de asemenea, că trecerea la electricitate va costa zeci de mii de locuri de muncă în rândul lucrătorilor care produc componente pentru sau asamblează motoare cu ardere internă.
Separat, Tavares a spus că Stellantis are în vedere, de asemenea, o strategie de „aprindere ușoară” pentru mărcile sale Peugeot și Citroen din China, unde ar importa în China mai degrabă vehicule finite decât să le producă la fabricile de asamblare locale.
CEO-ul a spus că discuțiile sunt în curs cu partenerul chinez Dongfeng, care ar putea ajunge acolo unde „nu avem nevoie de o fabrică în China”.
Stellantis a avut probleme în China, cea mai mare piață de automobile din lume, și a căutat opțiuni pentru a-și schimba afacerea. Aceasta include ideea de a importa vehicule mai degrabă decât de a rula fabrici subutilizate cu pierdere.