10 oct. 2022 | 14:25

Rivalul Tesla care investește în Europa: Nio își diversifică afacerile europene

ACTUALITATE
Rivalul Tesla care investește în Europa: Nio își diversifică afacerile europene

Nio își lansează mașinile premium mari în Europa.

Producătorul auto va lansa, de asemenea, o nouă marcă în regiune, care vinde mașini mai mici, de masă.

Start-up-ul chinezesc Nio va aduce noul său brand principal de electricitate în Europa la câteva luni după lansarea sa în China în 2024, a declarat președintele și co-fondatorul Nio, Lihong Qin.

Nio a anunțat înființarea mărcii de pe piața de masă – încă fără nume – în 2021, spunând că relația sa cu Nio va fi similară cu cea dintre Volkswagen și Audi și Toyota cu Lexus.

Marca se va concentra pe mașinile mai mici decât cele pe care Nio le lansează în prezent în Europa, a declarat Qin.

Producătorul auto va viza piețele europene care au vânzări mari de mașini de masă, mai degrabă decât Germania, unde mărcile premium BMW, Mercedes-Benz și Audi sunt puternice. „Este mai bine să începem cu Franța, Italia și Spania din cauza structurii diferite de penetrare a pieței”, a spus Qin.

Nio și-a prezentat planurile pentru lansarea mărcii sale premium în Germania, Suedia, Țările de Jos și Danemarca, după debutul său pe piața europeană anul trecut în Norvegia. Anul viitor, marca se va lansa în Marea Britanie, precum și în Elveția, Austria, Belgia și Luxemburg, a spus Qin.

Mașinile lansate de acum încolo în Europa vor fi toate construite pe cea mai recentă platformă NT2 a mărcii, începând cu sedanul mare ET7. Livrările ET7 vor începe luna aceasta, urmate de sedanul mijlociu ET5 și SUV-ul mare EL7 în martie.

EL7 a fost redenumit din ES7 după ce Audi a intentat un proces argumentând că sistemul de denumire ES de la Nio pentru SUV-urile sale suna prea asemănător cu seria sa de performanță cu insigna S.

Baterii de schimb și mașini închiriate

Nio s-a lansat în Norvegia cu SUV-ul mare ES8 pe platforma Nio de prima generație. ES8 nu va fi vândut pe scară largă în Europa decât după ce modelul va fi actualizat pe platforma NT2 anul viitor, a spus Qin. Modelul va fi, de asemenea, redenumit EL.

Nio își va extinde rețeaua de schimb de baterii pe toate piețele europene, 20 fiind planificate să se deschidă până la sfârșitul acestui an, ajungând la 120 până la sfârșitul lui 2023. Aplicația Nio arată în prezent trei stații de schimb în Norvegia și trei în Germania.

Toate vehiculele Nio sunt construite pentru a accepta baterii standardizate care pot fi schimbate, iar în prezent 95% dintre proprietarii din Norvegia închiriază bateria cu opțiunea de a face upgrade la o dimensiune mai mare atunci când este nevoie de mai multă autonomie.

Pentru Germania și alte piețe, Nio își va închiria mașinile, fie pentru o perioadă determinată, fie printr-un model de abonament mai flexibil. Leasingul de afaceri va fi oferit prin parteneri precum Leaseplan al Țărilor de Jos.

Nio va trata direct cu clienții privați, fie online, fie prin intermediul rețelei Nio House.

Nio urmează mărcile electrice chineze BYD și Xpeng în extinderea în Europa, după ce a început în Norvegia.

Alte mărci deținute chinezești care valorifică trecerea la electricitate includ MG de la SAIC și Lynk&Co de la Geely, aceasta din urmă sporind livrările SUV-ului său compact hibrid plug-in 01 folosind modelul de abonament.