06 oct. 2022 | 09:05

Vestea dimineții de la Kaufland, Lidl și Carrefour: ce se întâmplă în magazinele giganților, cine câștigă

ACTUALITATE
Vestea dimineții de la Kaufland, Lidl și Carrefour: ce se întâmplă în magazinele giganților, cine câștigă

Magazinele giganților de tipul Kaufland, Lidl sau Carrefour s-au modernizat, în ultimii ani, și au introdus tehnologii de tip self-service, precum plățile contactless, sistemele self-checkout și plățile cu telefonul mobil.

Ca referință, conform studiilor, trei din patru români au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă.

Magazinele fac bani cu acest tipuri de tehnologii

Așadar, pe lângă faptul că timpul de așteptare la casele de marcat este mai mic și presiunea pe angajații implicați în servirea clienților este redusă, datorită acestor tipuri de tehnologii, aceste tehnologii de tip self-service se dovedesc a fi și un mijloc foare bun de fidelizare a clienților. Astfel, marile lanțuri de magazine câștigă mai mulți bani.

Așadar, conform datelor, 40% dintre cumpărători folosesc sistemele de plăți fără contact, 31% își scanează și achită cumpărăturile fără suportul angajaților, la casele self- checkout, 30% plătesc cu telefonul și 25% utilizează aplicațiile mobile. Mai mult, 17% utilizează aplicațiile pentru scanarea unor coduri de bare și 15% folosesc aplicațiile scanând QR coduri.

Clienții prefer astfel de magazine. Astfel, potrivit studiilor, șase din zece consumatori au menționat șapte retaileri pentru experiența digitală pe care o oferă. Aici putem aminti Kaufland (10,9% dintre respondenți), Lidl ( 10,8%), eMAG (10,3%), Carrefour ( 10,2%), Altex (8,3%), Dedeman (7,4%) și Auchan (6,2%).

Aceste branduri sunt apreciate pentru că pun la dispoziție tehnologiile pe care consumatorii le folosesc cel mai des la cumpărături: tehnologii de tip self-service: plăți contactless și cu telefonul (preferate de 8% dintre clienți), sisteme self-checkout (preferate de 21% dintre clienți), aplicații mobile (14%), aplicații pentru informare prin scanarea codului de bare, coduri QR (5%), tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale (3%).

Pe de altă parte, nu toți angajații privesc cu ochi buni introducerea unor astfel de sisteme. Cu alte cuvinte, persoanele care lucrează în magazinele Lidl, spre exemplu, se tem de faptul că și-ar putea pierde, în curând, locurile de muncă, dacă tot mai multe caserii vor fi desființate, în locul cărora vor răsări aparatele care-ți permit să-ți scanezi propriile produse, de unul singur.