Cine este de vină pentru calitatea învățământului românesc: unde este nevoie de bani, ce spun cifrele
World Vision România a realizat o radiografie a învăţământului din mediul rural românesc şi din comunităţile vulnerabile, iar din aceasta reiese că 65% dintre cadrele didactice consultate au atras atenţia asupra nevoii de investiţii în laboratoarele de informatică şi pentru alte discipline.
Totodată, unul din trei profesori afirmă că sunt necesare investiţii pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare, transmite News.ro
”65% dintre cadrele didactice consultate de fundație spun că este nevoie de mai multe investiții pentru laboratoarele de informatică și de alte discipline. Aproape unul din doi profesori crede că este nevoie de mai mulți bani pentru spațiile dedicate activităților sportive. 44% vor investiții pentru renovarea clădirilor, 41% pentru spațiile de joacă și biblioteci, 34% pentru grupuri sanitare (toalete) și 30% pentru accesibilizarea drumurilor către școală, inclusiv achiziționarea de autobuze. Totodată, 87% dintre cadrele didactice își doresc să se implementeze un program de masă caldă cu ore remediale în toate școlile vulnerabile, motivând că un astfel de pachet de servicii ajută la prevenirea și combaterea abandonului școlar”, transmite World Vision România, duminică, într-un comunicat de presă.
Investiţii pentru amenajarea sau reabilitarea grupurilor-sanitare
”Susținerea copiilor la școală, după ce termină opt clase, devine o povară și mai greu de dus pentru părinți. La liceu sunt cheltuieli mult mai mari din cauza nevoii de cazare și/sau navetă. Din acest motiv, dar și din cauza neîncrederii părinților că școala poate schimba viitorul copiilor în bine și pentru că de multe ori nu-i văd pe cei mici interesați de școală, cel puțin 2 din 10 părinți nu-și mai susțin copiii să continue studiile la liceu“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
Potrivit raportului World Vision România, elevii au unele așteptări în noul an școlar: digitalizarea (61%), masa caldă la școală pentru toți elevii (56%), educația remedială (53%), burse mai mari 40 (%), investiții în infrastructura școlilor (26%).
”Zeci de mii de elevi, în special cei din comunitățile marginale, se îndepărtează de școală din mai multe motive: n-au profesori suficient de motivați și de pregătiți, nu sunt sprijiniți de părinți atunci când poate au cea mai mare nevoie, nu au infrastructura necesară (fie că vorbim de un drum asfaltat până la școală sau de un laptop) și nici nu se simt în siguranță. Este important ca noua legislație în educație, cât și autoritățile care o vor pune în aplicare să se uite onest la aceste realități dure ale învățământului din România și să ia deciziile cele mai bune pentru acești copii“, a mai declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.