30 aug. 2022 | 13:25

Activiștii GreenPeace au făcut anunțul: ce se întâmplă cu producătorii auto

ACTUALITATE
Activiștii GreenPeace au făcut anunțul: ce se întâmplă cu producătorii auto

Studiul Greenpeace spune că producătorii auto japonezi sunt mai susceptibili la efectele inundațiilor, taifunurilor și lipsei de apă.

Cei mai mari trei producători auto din Japonia se confruntă cu cel mai mare risc din cauza schimbărilor climatice în rândul companiilor auto globale, deoarece o mare parte din producția lor rămâne concentrată în națiunea insulară, potrivit unui studiu realizat de Greenpeace.

Toyota, Honda și Nissan se vor confrunta cu provocări majore, de la uragane și inundații până la temperaturi ridicate și deficit de apă, în următorii ani, în funcție de locul în care sunt amplasate fabricile lor, a spus grupul de promovare a mediului, care a analizat datele de la Moody’s ESG Solutions privind riscurile fizice.

Când vine vorba de probleme de mediu, sociale și de guvernanță, atenția se află de obicei asupra impactului pe care producătorii îl au asupra climei sau societății. Cu toate acestea, pe măsură ce schimbările de vreme fac impactul dezastrelor naturale mai frecvente și mai intense, producătorii de automobile se vor confrunta cu „un nivel ridicat de risc fizic” de deteriorare și întrerupere la unitățile lor operaționale, precum și întreruperi ale lanțului de aprovizionare, a spus Greenpeace.

Într-o măsură, lista reflectă realitățile geografiei. Producătorii auto japonezi, care au și fabrici în Asia, au facilități împrăștiate într-un arhipelag care este susceptibil la taifunuri. Cuvântul în sine înseamnă „vânt mare” în japoneză. Spre partea de jos a listei marilor producători auto care se confruntă cu un risc climatic mai mic se află Grupul Volkswagen, Stellantis și alți producători auto europeni cu fabrici în climă nordică.

Producătorii de automobile japonezi au fost puternic afectați de cutremurul și tsunami-ul din 2011, care au perturbat producția și lanțul de aprovizionare. Ca răspuns, Toyota și alții și-au reorganizat lanțurile de aprovizionare – o revizuire despre care analiștii spun că i-a ajutat să elimine deficitul de cipuri mai bine decât alții.

Toyota remarcată

Chiar și așa, Greenpeace a evidențiat Toyota, care a obținut cel mai mare punctaj, ca fiind „reticentă în a dezvălui riscurile climatice în legătură cu instalațiile sale” și a recomandat companiei „să ia măsuri mai agresive pentru a-și reduce amprenta de carbon”. Potrivit analizei Greenpeace, peste 90% din fabricile Toyota sunt expuse unui risc ridicat pentru cel puțin un pericol climatic.

Toyota a respins studiul, spunând că a lucrat pentru a construi un „lanț de aprovizionare rezistent la dezastre”, și-a dezvăluit emisiile și a luat măsuri pentru a asigura aprovizionarea cu apă. Aproape 30% din producția de vehicule Toyota a venit din Japonia în prima jumătate a anului.

„Toyota are o experiență solidă de a lucra în limita resurselor sale pentru a-și restabili operațiunile și producția în cazul dezastrelor legate de schimbările climatice, cutremure și incendii, cu asistență umanitară și restaurarea timpurie a zonelor afectate ca prioritate maximă”, a spus compania în o declarație. „Este imposibil de prezis exact când, unde și ce fel de dezastru va avea loc în fiecare țară și regiune, credem că este mai important să creăm un sistem și resurse umane pentru a minimiza daunele prin restaurare timpurie și alte măsuri.”

Nissan a declarat că efectuează evaluări pe termen lung ale riscurilor legate de schimbările climatice și ia în considerare acest lucru atunci când stabilește strategia pentru lanțul său de aprovizionare. „Vom continua să menținem un dialog cu părțile interesate și să ne consolidăm în mod proactiv activitățile”, a declarat purtătorul de cuvânt al Nissan, Shiro Nagai.