ANAF dă peste nas celor ce nu cred că România poate fi „ca afară”: acum se poate și la noi, anunță Fiscul
Una dintre cele mai mari dorințe ale contribuabililor români este să scape de eterna birocrație și să se bucure de o relație mai prietenoasă și eficientă cu instituțiile statului.
ANAF este una dintre aceste instituții ce a apăsat puternic pedala de accelerație a digitalizării și vine cu vești neașteptat de bune pentru mulți dintre noi. Mare parte din formularele pe care le utilizăm în relația cu Fiscul au fost deja digitalizate. Vorbim despre un număr total de 54 de formulare ce au fost transpuse în format digital. Alte 55 sunt în plin proces, aflându-se în acest moment în diferite etape.
Mulți români își văd acum visul cu ochii
Fiscul a oferit și detalii despre întreaga procedură care trebuie dusă la bun sfârșit, menționând că 13 formulare se află în procedura de testare/dezvoltare aplicație, 26 formulare au termen de implementare stabilit de CNIF până la finele anului curent, iar 16 formulare fac obiectul unor demersuri suplimentare în vederea stabilirii unui canal electronic de comunicare.
„Digitalizarea este o prioritate şi reprezintă cheia consolidării capacităţii administrative necesară transformării instituţiei într-o organizaţie transparentă şi eficientă, care să ofere servicii de calitate menite să crească nivelul de încredere al contribuabililor și, totodată, să contribuie la creşterea gradului de conformare voluntară. Strategia digitală a ANAF cuprinde 18 proiecte cu termene de finalizare până în anul 2025.
În cursul anului 2021 s-au înregistrat progrese semnificative privind implementarea a 5 proiecte: sistemul informatic One Stop Shop (OSS_RO); sistemul obligatoriu de facturare electronică e-Factura; sistemul informatic Nivelul Operativ al Executării Silite (NOES); Fisierul Standard de Control Fiscal (SAF-T) și interconectarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF”, transmite Fiscul.
ANAF mai transmite că implementarea proiectelor de digitalizare precum SAF-T, factura electronică și interconectarea aparatelor de marcat vor aduce beneficii progresive prin diminuarea poverii administrative, reducerea decalajului fiscal, în special în zona de TVA, vor contribui la combaterea evaziunii fiscale și vor conduce, implicit, la o mai bună colectare.