Renault încearcă să-și revină, după dezastrul din Rusia: ce spun cifrele despre “mama” Dacia
Producătorul auto și-a îmbunătățit previziunile privind marja pentru întregul an, deoarece modelele noi și prețurile mai bune îmbunătățesc profitabilitatea.
Renault a raportat o pierdere netă de 1,36 miliarde de euro în prima jumătate a anului din costul închiderii afacerii sale din Rusia în urma războiului din Ucraina, dar și-a îmbunătățit perspectivele pentru întregul an din cauza îmbunătățirii profitabilității în alte părți.
Producătorul auto a declarat că marjele operaționale în prima jumătate a anului au fost de 4,7%, față de 2,1% în aceeași perioadă a anului trecut și și-a îmbunătățit previziunile privind marja pentru întregul an la peste 5%, deoarece modelele noi și prețurile mai bune îmbunătățesc profitabilitatea.
Pierderea din primul semestru a rezultat dintr-o depreciere de 2,2 miliarde de euro a valorii operațiunilor sale din Rusia.
Renault a fost cel mai expus dintre producătorii auto occidentali pe piața rusă. Ea și-a vândut pachetul majoritar de acțiuni la AvtoVAZ, cel mai mare producător de automobile din Rusia, în mai pentru o sumă simbolică despre care se spune că este o rublă.
„În ciuda tuturor problemelor legate de oprirea activității în Rusia, criza semiconductoarelor și inflația costurilor, Grupul continuă să-și îmbunătățească performanța operațională”, a declarat CEO-ul Renault, Luca de Meo, într-un comunicat.
Lipsa globală de semiconductori, utilizate în orice, de la senzori de frână la sisteme de divertisment, a redus producția de mașini la mulți producători de automobile mari.
Renault luptă să egaleze Stellantis și Volkswagen
La fel ca rivalii, Renault beneficiază din vânzarea unui număr mai mic de vehicule, dar la prețuri mai mari, cum ar fi SUV-ul compact Arkana și versiunea electrică a mașinii compacte Megane.
Renault a respectat previziunile anterioare conform cărora deficitul de cipuri va reduce producția cu aproximativ 300.000 de unități în acest an.
Vânzările de vehicule au scăzut cu aproape 30%, până la aproximativ 1 milion în prima jumătate a anului, din cauza retragerii din Rusia, care a fost a doua cea mai mare piață a producătorului de automobile, și a incapacității de a produce unele vehicule din cauza lipsei de componente.
Renault și-a îmbunătățit previziunile privind fluxul de numerar liber operațional pentru autovehicule pentru anul la peste 1,5 miliarde de euro, un salt mare față de orientarea „pozitivă” anterioară.
Marja îmbunătățită de 4,7% a producătorului francez de automobile este încă mult sub rezultatul de două cifre raportat de către competitorul său european, Stellantis, pentru aceeași perioadă.
Renault, care produce și mașini sub marca Dacia și are o alianță cu Nissan, se află în fazele incipiente ale unei restructurări a operațiunilor sale pentru a fi competitivă pe măsură ce trece la vehiculele electrice.
Ca parte a trecerii la vehiculele electrice, producătorul de automobile intenționează să creeze afaceri cu motoare electrice și cu combustie și a promis că va oferi detalii în toamnă. Mișcarea ar urma să recâștige terenul pierdut în fața rivalilor Volkswagen și Stellantis.