21 iul. 2022 | 13:25

Cât de vinovată a fost Tesla de un accident cu victime: decizia tribunalului, definitivă

ACTUALITATE
Cât de vinovată a fost Tesla de un accident cu victime: decizia tribunalului, definitivă

Un juriu din Florida a considerat că Tesla este responsabilă doar 1% pentru un accident care a ucis doi adolescenți, din cauză că limitatorul de viteză al mașinii electrice a fost dezactivat.

Verdictul a pus 90% din vina pe șoferul, Barrett Riley, și 9% pe tatăl său, James Riley, care a pornit procesul împotriva Tesla.

Este primul caz cunoscut care implică un accident Tesla care a fost judecat, a declarat Michael Brooks, director executiv interimar la Center for Auto Safety, o organizație nonprofit de susținere a consumatorilor.

Barrett Riley și prietenul său Edgar Monserrat Martinez erau pe cale să absolve școala lor privată din Florida de Sud când au murit în accidentul din mai 2018, lângă plaja Fort Lauderdale. Un pasager de pe bancheta din spate a fost ejectat și a supraviețuit.

National Transportation Safety Board a stabilit că acesta conducea cu 186 km/h într-o zonă de 48 km/h, iar cea mai probabilă cauză a accidentului „a fost pierderea controlului de către șofer ca urmare a vitezei excesive”.

James Riley a susținut că accidentul putea să nu fie fatal și că incendiul care a urmat a fost cel care a ucis adolescenții, dar judecătorul a respins afirmația procesului său conform căreia Tesla a proiectat baterii litiu-ion defecte care „au dus la un incendiu incontrolabil și fatal” la impact.

Tesla are probleme

James Riley a mai spus că Tesla a eliminat un limitator de viteză fără permisiunea lui. El a ordonat instalarea instrumentului pentru a-l împiedica pe fiul său să conducă cu mai mult de 136 km/h.

O investigație a constatat că în urmă cu aproximativ o lună înainte de accident, adolescentul le-a cerut lucrătorilor de la reprezentanța Tesla Dania Beach să readucă mașina în modul normal de funcționare în timp ce era întreținută.

Tesla a negat neglijența în dezactivarea limitatorului de viteză. Compania a susținut că părinții adolescentului au fost neglijenți când i-au permis să conducă vehiculul „când cunoșteau istoricul său de viteză și conducere imprudentă”, conform instrucțiunilor judecătorului către juriu.

Brooks, de la Centrul pentru Siguranța Auto, a spus că alte procese sunt pe rol împotriva Tesla, care implică pilotul automat al vehiculului și sistemele de conducere autonomă completă.

Jurații au recomandat să se acorde mamei adolescentului, Jenny Riley, 6 milioane de dolari pentru durere și suferință și 4,5 milioane de dolari tatălui, a relatat ziarul.

Dar împărțirea responsabilității înseamnă că Tesla va fi răspunzătoare doar pentru 105.000 de dolari, ceea ce este echivalent cu 1% din neglijență determinată de verdict, potrivit Curt Miner, un avocat care reprezintă familia Riley.