Tesla continuă să reducă numărul de angajați: concedieri masive la un departament important
Tesla a concediat pe cei care lucrau cu ora care procesează date în California, se arată într-un raport, în timp ce producătorul de vehicule electrice încearcă să-și reducă numărul de persoane.
Tesla a concediat sute de lucrători din echipa sa de Autopilot, deoarece producătorul de vehicule electrice a închis o instalație din California, potrivit unor persoane familiare cu problema.
În mod surprinzător, majoritatea celor care au fost dați afară erau lucrători cu ora. Cu toate acestea, săptămâna trecută, CEO-ul Elon Musk a subliniat planuri de a reduce cu 10% din personalul salariat, dar a spus că va crește numărul locurilor de muncă la oră.
Echipele de la biroul San Mateo au fost angajate în evaluarea datelor despre vehiculele clienților legate de caracteristicile de asistență a șoferului Autopilot și pentru a efectua așa-numita etichetare a datelor. Mulți dintre membrii personalului erau specialiști în adnotarea datelor, toate fiind posturi pe oră.
Aproximativ 200 de muncitori au fost dați afară. Înainte de reduceri, biroul avea aproximativ 350 de angajați, deși unii au fost transferați la o altă unitate.
Tesla reduce numărul angajaților după o creștere a angajărilor în ultimii ani
Compania, cu sediul acum în Austin, Texas, a crescut la aproximativ 100.000 de angajați la nivel global, pe măsură ce construia noi fabrici în Austin și Berlin.
Musk i-a surprins pe lucrători la începutul acestei luni, când a spus că vor fi necesare disponibilizări într-un mediu economic din ce în ce mai instabil. El a clarificat într-un interviu acordat celor de la Bloomberg că aproximativ 10% dintre angajații salariați își vor pierde locurile de muncă în următoarele trei luni, deși numărul total de angajați ar putea fi mai mare într-un an.
Eforturile de reducere ale liderului pieței de vehicule electrice s-au concentrat asupra zonelor care au crescut prea repede. Unii lucrători în resurse umane și ingineri software se numără printre cei care au fost disponibilizați, iar în unele cazuri, disponibilizările au afectat angajații care lucraseră la companie câteva săptămâni.
Cei afectați de cea mai recentă mișcare au lucrat la una dintre caracteristicile de profil superior ale vehiculelor Tesla.
Tesla a spus că datele etichetate sunt „ingredientul critic pentru antrenarea rețelelor neuronale profunde puternice, care ajută la conducerea autonomă a vehiculelor Tesla”.
Angajații din Buffalo, New York și San Mateo au petrecut ore întregi etichetând imagini pentru mașini și mediul în care navighează, cum ar fi indicatoarele stradale și benzile de circulație.
În Buffalo, Tesla a continuat să-și extindă echipele de etichetare a datelor Autopilot. Dar personalul din acea locație, care îndeplinește același rol, este plătit cu o rată orară mai mică decât în San Mateo, conform unui raport.