Redbull anunță modelul RB17: este cea mai scumpă hipermașină, cât costă, când se lansează
Red Bull Racing spune că va construi 50 de exemple de hypercar RB17, cu o putere de peste 1.100 CP dintr-un motor V8 hibrid.
Brațul de inginerie al echipei Red Bull Racing de Formula 1 va dezvolta o hipermașină care va rivaliza cu proiectul zbuciumat Valkyrie pe care l-a creat pentru Aston Martin.
Hypercarul RB17 va avea un preț de pornire de 6,1 milioane de dolari înainte de taxele locale și va fi limitat la 50 de unități când va începe producția în 2025, a anunțat compania.
Mașinile vor fi legale numai pentru pistele de curse, ceea ce permite companiei să realizeze „cea mai pură execuție a unei hipermașini inspirate de F1”, se arată într-un comunicat.
Mașina cu două locuri va fi dezvoltată de divizia internă Red Bull Advanced Technologies a echipei. Acesta va fi propulsat de un motor hibrid V8 care produce mai mult de 1.100 CP, a declarat compania din Marea Britanie. Sursa motorului nu a fost anunțată și nu au fost date cifre de performanță.
Configurația motorului cu ardere împarte Valkyrie, care utilizează o unitate V12 hibridă de 1.155 CP, și hipermașina AMG-Mercedes One, care folosește o variantă a grupului motopropulsor hibrid V6 de 1,6 litri al echipei Mercedes F1, care produce mai mult de 1.000 CP.
RB17 folosește sistemul de denumire al echipei Red Bull pentru mașinile sale de Formula 1, „17” reînviind numărul lipsă dintre RB16b de anul trecut și RB18 de anul acesta.
Red Bull a spus că prețul va include „mai mult decât mașina” și va include acces la echipa de curse Red Bull prin simulatoare, dezvoltare de programe pentru vehicule, antrenamente și experiențe pe pistă.
Noua mașină va fi construită la baza Red Bull Advanced Technologies alături de echipa de F1 din Milton Keynes, în centrul Angliei, a spus compania. Ingineria și producția mașinii vor crea 100 de noi locuri de muncă, a continuat aceasta.
„Cea mai pură execuție a unei hipermașini inspirate de F1”
„RB17 marchează o piatră de hotar importantă în evoluția Red Bull Advanced Technologies, acum pe deplin capabilă să creeze și să producă o mașină de serie în cadrul Red Bull Technology Campus”, a declarat Christian Horner, CEO atât al Red Bull Advanced Technologies, cât și al echipei F1.
Red Bull Advanced Technologies a dezvoltat capacitatea de a proiecta o hipermașină în timp ce lucra la Valkyrie, care a fost dezvăluită în 2017.
Ca și în cazul proiectului Valkyrie, RB17 va fi supravegheat de directorul de tehnologie al Red Bull, Adrian Newey. O schiță a mașinii a sugerat un design la fel de fără compromisuri care testează limitele capacității aerodinamice.
Mașina va fi construită în jurul unei cuve din compozit de carbon și va avea „cel mai avansat pachet de efect de sol disponibil într-o mașină de serie”, a spus compania.
Designul lui Valkyrie a fost atât de complicat încât Aston Martin s-a chinuit să-l pună în producție, iar compania abia a început să livreze primele mașini, după promisiunea sa inițială de a începe livrările în 2019.
Parteneriatul Red Bull cu Aston Martin s-a încheiat atunci când noul președinte Aston, Lawrence Stroll, a cumpărat echipa de Formula 1 Force India și a redenumit-o Aston Martin pentru sezonul 2021, rupând un contract de sponsorizare cu Red Bull.
„A fi Aston Martin F1 a schimbat puțin relația cu Red Bull”, a spus fostul CEO Aston Martin, Tobias Moers, anul trecut. Red Bull a încheiat obligațiile contractuale cu Valkyrie, dar nu a început să lucreze la un model ulterioară, Valhalla, așa cum era planificat inițial, a spus Moers.