Stellantis continuă inovația: când apare Peugeot 408, de ce este mai special decât ai crede
Peugeot a adăugat un model fastback la gama sa compactă cu 408.
Peugeot a dezvăluit noul său compact 408, punând pariu că designul fastback va atrage consumatorii care s-au plictisit de SUV-uri.
SUV-urile au fost extrem de populare în ultimii ani în Europa, atingând o cotă record de 46% din noile vânzări în Franța în mai.
Dar Peugeot crede că ubicuitatea lor a creat o dorință în rândul șoferilor de mai multă originalitate.
„Unii clienți Peugeot 408 își doresc un stil mai original și mai inovator decât un SUV compact, pe care îl consideră prea obișnuit”, se arată într-un comunicat al mărcii.
Fastback-urile sunt cunoscute pentru o singură pantă de la acoperiș până în spatele vehiculului, așa cum se vede pe rivalul Ford Mustang.
Designerii spun, de asemenea, că aspectul fastback transmite un plus de sofisticare și dinamism în comparație cu un hatchback sau un wagon.
„Cu noul 408, Peugeot își completează oferta în segmentul C extrem de strategic [compact]”, a spus marca într-un comunicat de presă. Mulți producători de automobile europeni își schimbă atenția de la mașini mici și minicar cu marjă redusă la segmente compacte mai profitabile, parțial pentru a compensa costurile ridicate ale conformității cu emisiile, inclusiv electrificarea și hibridizarea.
Un stil rafinat
Noul 408 este mult mai jos și mai lung decât SUV-ul 3008 de la Peugeot, cu o linie fluidă și aerodinamică pentru o siluetă distinctă care îl diferențiază de modelele mainstream.
Cu toate acestea, noua mașină, care va fi construită în Mulhouse, estul Franței, are unele caracteristici populare SUV, cum ar fi o gardă la sol mare, roți mari și placare din plastic negru pe aripile, lateralele și spatele compactei.
Va fi echipat inițial cu propulsoare hibride benzină și benzină-electric înainte de a trece la o versiune complet electrică.
Modelul 408 va intra în vânzare la începutul anului 2023, a declarat miercuri Peugeot, anunțând modelul mult așteptat. Acesta va fi disponibil cu două motoare hibrid plug-in pe benzină și un motor numai pe benzină. O versiune complet electrică va urma la câteva luni după lansare.
408 va fi construit pe platforma EMP2 a companiei-mamă Stellantis (pentru mașini compacte și mijlocii) în Mulhouse, Franța, pentru clienții europeni și în Chengdu, China, pentru acea piață.