Cea mai scumpă mașină vândută în România: suma halucinantă plătită pentru un model de lux, la mâna a doua
Aproape 500 de mașini de lux rulate au fost înmatriculate în România în perioada ianuarie 2022 – aprilie 2022, potrivit unui studiu realizat de dealerii de mașini second hand pe baza datelor DRPCIV.
Potrivit studiului, aproape 500 de mașini de lux rulate au fost înmatriculate pe piața din România în perioada ianuarie 2022 – aprilie 2022, ceea ce înseamnă că patru mașini de lux rulate intră zilnic în garajele unor români.
„Deși se spune că mașinile de lux își păstrează valoarea în timp, iar unele exemplare ajung să valoreze zeci de milioane de euro după câțiva ani, regula nu se aplică pentru orice model de lux. Doar edițiile limitate au acest privilegiu, datorită caselor de licitații și, evident, datorită faptului că sunt extrem de rare. În mod normal, pe piața second-hand, modelele de lux fabricate în serie sunt mai scumpe dacă sunt mai noi, preț justificat nu doar de design ci și de performanțe. De exemplu, un Bentley Mulsanne second-hand fabricat în anul 2020 are un preț de 300.000 de euro, în timp ce exemplarele fabricate în anii 80 se vând cu mai puțin de 20.000 de euro”, a concis un oficial al Autoropa, dealer de mașini.
Cele mai scumpe mașini second-hand
Cea mai scumpă mașină de lux la mâna a doua este un Bugatti Veyron 16.4 fabricat în 2011, cu 1001 CP. Exemplarul face parte dintr-o serie limitată la 252 de unități, cu un preț de vânzare de peste 1,6 milioane euro la acea vreme. Este un model de colecție, motiv pentru care nu este de vânzare, dar valorea sa estimativă este de cel puțin 700.000 euro cu TVA pe piața second-hand.
Al doilea cel mai scump exemplar de lux second-hand înmatriculat în România în 2022 este un Ferrari F8 Spider, versiunea cabrio a lui F8 Tributo și înlocuitorul lui Ferrari 488. Pe mobile.de prețul său este de circa 450.000 euro cu TVA.
Un alt exemplar second-hand înmatriculat în România anul acesta este un Rolls-Royce Ghost, care are un preț de circa 430.000 euro cu TVA pe mobile.de.