Toyota are probleme: ce se întâmplă cu producția
Toyota a redus încă 50.000 de vehicule în iunie, pe fondul blocajelor din China.
Toyota și-a redus planul de producție globală pentru iunie pentru a doua oară în această săptămână și a semnalat că estimarea producției pentru întregul an ar putea fi redusă, evidențiind durerea cauzată de criza lanțului de aprovizionare și de blocarea Chinei.
Producția producătorilor auto la nivel mondial a fost afectată de deficitul de microcipuri și, de asemenea, de blocajele din China pentru COVID-19.
Reducerea de către Toyota – văzută în general ca un punct de referință pentru industria auto din Japonia – vine la o zi după ce datele au arătat că vânzările de mașini de pasageri în China, Europa și Statele Unite au rămas slabe.
Producătorul auto a spus că acum se așteaptă să producă aproximativ 50.000 de vehicule mai puțin în iunie, pentru un total de aproximativ 800.000, din cauza blocării din Shanghai. Și-a redus deja planul pentru aceeași lună cu 100.000 de vehicule, invocând deficitul de cipuri.
Criza afectează producția producătorilor
Toyota a spus că există „o posibilitate” ca să-și reducă planul de 9,7 milioane de vehicule din producția anuală.
„Este foarte dificil de estimat situația actuală a aprovizionării de piese din cauza blocării în curs de desfășurare în Shanghai”, se arată în comunicat.
Această lipsă de certitudine asupra pieselor a fost un refren constant pentru producătorii de automobile, atât în Japonia, cât și în alte părți. Având în vedere că China este atât cea mai mare piață auto din lume, cât și un gigant global în producție, blocajele de acolo au implicații atât pentru cerere, cât și pentru ofertă, au spus analiștii.
Luna aceasta, Subaru a avertizat că S.U.A. Dealerii au un stoc record de aproximativ 5.000 de vehicule rămase, în timp ce Honda a spus că va reduce producția cu 20% la două fabrici interne.
Toyota a spus că modelele sale Corolla, RAV4, Prius și 4Runner vor fi printre cele afectate de suspensia de producție.