Ce se întâmplă cu Dacia în 2022: cele mai noi speculații despre Renault
Renault a spus că va primi propuneri de parteneriat pentru unitatea de motoare cu combustie, pe măsură ce va separa afacerile de vehiculele electrice.
Renault a primit mai multe propuneri de parteneriat pentru unitatea de motoare cu ardere pe care intenționează să o creeze alături de una dedicată vehiculelor electrice și software-ului, au spus două surse familiare cu problema.
Renault intenționează să-și separe afacerile de mașini electrice de cele convenționale, creând două entități pentru a gestiona trecerea către vehicule fără fosile.
„Grupul a primit deja cereri de parteneriat” pentru unitatea sa de motoare cu ardere internă, a spus una dintre sursele Automotive News Europe.
Prin atragerea de parteneri pe partea motoarelor cu ardere, Renault își propune să elibereze fonduri pentru a investi în vehicule electrice, o tehnologie în care a fost pionier cu partenerii de alianță Nissan și Mitsubishi, dar în care este acum eclipsată de jucători puri precum Tesla.
Renault intenționează să păstreze proprietatea majoritară a diviziei sale electrice, care va angaja aproximativ 10.000 de oameni și care ar putea fi listată la bursă printr-o IPO în a doua jumătate a anului 2023.
Cu toate acestea, va rămâne doar un acționar de referință, nu un acționar de control, al unității de motoare cu ardere, care va avea niveluri similare de personal, au spus alte două surse familiare cu planurile.
Una dintre surse a spus că Renault ar putea păstra un pachet de 40 la sută.
Ce înseamnă pentru România
Miza o reprezintă viitorul industriei auto în România, piaţă unde nu a fost anunţată nicio investiţie majoră concretă în producţia de baterii pentru maşini electrice – în Ungaria sau Polonia au fost demarate investiţii de miliarde de euro în astfel de fabrici.
Impactul economic asupra României este enorm, având în vedere că Dacia este cel mai mare exportator iar datorită uzinei de la Mioveni s-a pus bazele industriei auto moderne pe plan local unde lucrează peste 240.000 de angajaţi.
Singurii care au anunţat că vor produce electrice pe plan local sunt cei de la Ford, la Craiova, însă producţia va fi coordonată de Ford Otosan.
Printre potențialii parteneri ai afacerii sale cu motoare cu ardere, CEO-ul Luca de Meo a menționat în aprilie Nissan, alte grupuri auto și investitori pe termen lung.
De Meo urmează să călătorească în Japonia luna viitoare pentru a discuta despre posibila participare a Japoniei la proiectele sale de motoare electrice și cu ardere.
Renault trece printr-o restructurare majoră care vizează restabilirea finanțelor sale și parteneriate semnate recent dincolo de alianțele sale istorice cu Nissan, Mitsubishi și Mercedes, cum ar fi cu Geely Automobile Holdings din China.
Luna aceasta a vândut 34% din unitatea sa din Coreea de Sud către Geely, care deține Volvo Cars și este acționar la Mercedes.
Cu Geely, Renault intenționează să dezvolte vehicule hibride care vor fi asamblate în fabrica sa din Busan, Coreea de Sud.