De ce nu e bine să lași mult timp mașina în parcare. Ce se întâmplă cu ea după ce nu o folosești mult timp
Perioada pandemiei a atârnat greu în mai toate planurile societății. Astfel, restricțiile de circulație au determinat mulți șoferi să nu mai poată circula cu mașina. Acest lucru înseamnă că mașina ta a petrecut mult timp în parcare, lucru care i-ar fi putut afecta una sau mai multe piese.
Atunci când o mașină stă în același loc pentru o perioadă de timp mai lungă, în continuare este nevoie de întreținerea sa. Din cauza faptului că nu este folosită, problemele tehnice pot apărea când te aștepți mai puțin, iar remedierea acestora te-ar putea face să scoți o sumă importantă de bani din buzunar.
Atunci când mașina ta stă foarte mult în același loc, primul pericol la care este expusă este apariția ruginii pe piesele de caroserie. Mai departe, dezumflarea cauciucurilor poate reprezenta un al doilea lucru care se poate îmtâmpla.
Așa cum era de așteptat, stagnarea mașinii în locul de parcare vine la pachet cu multe vești proaste, astfel că dintre daune pot face parte și faptul că pornirea mașinii nu ar mai putea avea loc sau chiar te poți alege cu un drum la mecanicul auto cu ajutorul unei platforme.
În ceea ce privește piesele afectate, discurile de frână se pot deteriora din cauza ploilor, iar apoi expunerea acestora la temperaturi crescute. Acestea pot oxida sau pot fi măcinate de rugină. De asemenea, Etrierele se pot lipi de discuri atât de tare ca și cum ar fi sudate. Variațiile de temperatură pot determina discurile de frână să se ovalizeze, fiind necesară înlocuirea lor.
Contactele electrice pot avea și ele de suferit. Cu toate că acestea nu sunt expuse în mod direct factorilor externi, papucii acumulatorului, releele sau contactorii pot suferi anumite efecte ale staționării îndelungate. Umiditatea poate duce la oxidarea mufelor și a pinilor.
Mașina care stă mult timp în parcare trebuie întreținută în continuare
Garniturile reprezintă alte piese care pot avea de suferit. Dintre acestea putem enumera garniturile băii de ulei, ale chiulasei sau ale pompei de apă. Din cauza lipsei de lubrifiere continuă care are loc doar atunci când mașina rulează în mod constant, ele pot ceda și pot apărea scurgeri.
Cu toate că instalația de climatizare este protejată de factorii externi, acest lucru nu înseamnă că beneficiază de o protecție 100%. Din cauza staționării îndelungate și a variației de temperatură, anumite garnituri sau furtunuri ale instalației pot ceda, iar freonul se poate evapora.
Această mică piesă a mașinii, termostatul are rolul de a integra antigelul în circuitul motorului, astfel că din cauza stagnării pe o perioadă mai lungă, el poate fi blocat. Astfel, atunci când vei porni mașina și acesta este blocat, poate avea efectul de a crește cosnumul de combustibil sau apa să fiarbă în radiator. Acestea sunt doar câteva exemple pe care să le iei în considerare atunci când ții mașina pe o perioadă mai lungă de timp parcată.