Skoda anunță un nou design: ce este Modern Solid
Skoda va dezvălui un nou limbaj de design anul acesta numit Modern Solid.
Skoda va dezvălui un nou limbaj de design numit Modern Solid, ca parte a unei noi poziții despre care directorii spun că va fi cea mai mare schimbare de strategie a mărcii de când producătorul de automobile ceh a devenit parte a Grupului Volkswagen în urmă cu mai bine de 20 de ani.
Șeful de vânzări și marketing Skoda, Martin Jahn, a declarat că marca își redefinește poziționarea și grupurile de clienți – iar schimbarea înseamnă că este necesară o „revizuire cuprinzătoare a designului”.
„Va fi cea mai dramatică schimbare pentru Skoda de când a devenit parte a Grupului Volkswagen și va pregăti marca pentru era digitală și electrică”, a spus Jahn în cadrul conferinței de presă anuale a Skoda din 22 martie.
Skoda a fost o putere de profit pentru VW în ultimii ani, oferind mașini mai ieftine, mai mari și mai practice decât echivalentele mărcii VW, dar succesul său i-a adus inamici puternici în imperiul Grupului VW.
Liderii forței de muncă ale mărcii VW spun că Skoda atrage prea mulți clienți potențiali VW și au cerut ca marca să nu obțină cea mai recentă tehnologie de la VW, potrivit rapoartelor presei germane.
CEO-ul Grupului VW, Herbert Diess, a spus că dorește să se asigure că există o suprapunere minimă între mărcile de volum ale grupului, ceea ce duce la temeri că Skoda ar fi forțată să meargă pe piață pentru a concura cu producători de buget precum Dacia.
Cu toate acestea, șeful de vânzări al Grupului VW, Christian Dahlheim, a declarat că Skoda nu va concura cu Dacia.
Skoda va continua să concureze cu mărcile franceze și Ford, vizând clienții care caută funcționalitate de la mașina lor și nu își pot permite mașini la prețuri mai mari, a declarat Dahlheim anul trecut în cadrul unei prezentări online către analiști care se concentrează pe poziționarea mărcilor Grupului VW.
Teaser de design SUV
În timpul conferinței sale anuale de presă de luna trecută, Skoda și-a tachinat noul aspect cu o imagine neclară a unui vehicul voluminos în stil SUV, posibil un concept, cu o grilă pătrată. Skoda a spus că își va dezvălui stilul proaspăt în a doua jumătate.
Pe feed-ul său de Twitter, Skoda a spus că „își îndreaptă atenția către stilul de viață de familie și în aer liber”, fără a explica cum va diferi noul stil de designul său actual.
Skoda nu a oferit nicio indicație despre vehiculele care vor folosi primele noul limbaj de design. Următoarele sale lansări vor fi trei mașini electrice noi poziționate sub SUV-ul compact complet electric Enyaq iV, inclusiv o mașină mică.
Stilul Skoda pentru mașini precum Octavia, cel mai bine vândut model al său, a fost de obicei mai restrâns, deoarece urmărește să maximizeze eficiența costurilor și să pună mai mult accent pe spațiu decât pe stil, deși recent lansatul SUV complet electric Enyaq Coupe iV al mărcii oferă un SUV distinctiv și îndrăzneț.
Noul limbaj de design le va oferi clienților„un adevărat moment uimitor”, a declarat CEO-ul în plecare Thomas Schaefer, care părăsește marca pentru a conduce afacerea VW. „Vrem să ne aliniem mai îndeaproape stilului lor de viață”, a spus Schaefer.
La marca VW, Schaefer îi va succeda lui Ralf Brandstaetter, care a fost promovat la conducerea afacerilor din China a Grupului VW. În noul său rol, Schaefer va avea sarcina de a preveni suprapunerea între mărcile de volum ale Grupului VW, găsind în același timp mai multe sinergii.
Fostul director Porsche, Klaus Zellmer, care este în prezent șeful de vânzări al mărcii VW, a fost ales de Grupul VW pentru a-l înlocui pe Schaefer în funcția de CEO al Skoda și va prelua funcția de la 1 iulie, potrivit rapoartelor din presa germană.