Războiul afectează și brandurile premium: ce se întâmplă cu BMW
BMW întrerupe producția în fabricile sale din Germania și alte țări europene din cauza blocajelor de aprovizionare.
BMW este forțată să oprească producția de mașini BMW și Mini în fabricile sale din Germania și alte fabrici europene, după ce invazia Rusiei a Ucrainei a oprit livrările de componente cheie.
„Conflictul din Ucraina are un impact larg asupra producției din industria furnizorilor de acolo. Opririle de producție care rezultă vor duce la ajustări succesive de producție și întreruperi la mai multe fabrici BMW”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Producția de vehicule la fabricile BMW din München și din Dingolfing, ambele Germania, va fi întreruptă săptămâna viitoare, la fel ca producția la fabrica Mini din Oxford, Anglia.
Producția de motoare la fabrica de motoare BMW din Steyr, Austria, va fi, de asemenea, suspendată.
De asemenea, vor fi necesare ajustări ale schimburilor de producție la fabricile BMW din Leipzig și Regensburg, Germania, a declarat purtătorul de cuvânt pentru ziar.
Opririle înseamnă că aproape întreaga producție europeană a producătorului auto este afectată de criza din Ucraina.
BMW a înființat o echipă de criză, similară cu cele stabilite de alți producători auto, inclusiv Volkwagen și Stellantis, care au fost afectați de întreruperea aprovizionării.
Departamentele de specialitate sunt în discuții intense cu furnizorii pentru a asigura aprovizionarea prin site-uri alternative de producție și pentru a reporni producția cât mai repede posibil, a declarat purtătorul de cuvânt al BMW.
BMW se confruntă cu probleme
Opririle sunt cauzate după ce livrările de cablaje pe care surse BMW din vestul Ucrainei au fost întrerupte. Hamurile sunt o parte cheie a sistemelor electrice ale unui vehicul.
Producătorul german de cabluri Leoni, cu două fabrici în Ucraina care angajează aproximativ 7.000 de lucrători, a declarat că își intensifică eforturile pentru a ajuta la compensarea perturbărilor din Ucraina prin adăugarea de capacitate la alte locații, acordând în același timp prioritate siguranței angajaților săi.
„Logistica în și din Ucraina reprezintă o provocare deosebită, mai ales din cauza situației parțial haotice la punctele de frontieră cu UE”, a declarat un purtător de cuvânt al lui Leoni într-un comunicat.
Companiile și furnizorii germani de automobile mențin aproximativ 49 de unități de producție în Rusia și Ucraina, potrivit grupului german de lobby auto VDA.
BMW a mai spus că a oprit exportul de mașini în Rusia și că va opri producția în țară.
Anul trecut, BMW a asamblat aproximativ 12.000 de vehicule într-o fabrică din exclava rusă Kaliningrad pe care BMW o operează cu partenerul local Avtotor de mai bine de 20 de ani.
Vânzările de vehicule marca BMW în Rusia au crescut cu 10%, până la 46.802 anul trecut, potrivit asociației industriale AEB din Moscova.