Audi criticată pentru ultimul concept: de ce a ratat o oportunitate
Conceptul de hub de încărcare pentru vehicule electrice de la Audi stârnește scepticismul analistului care crede că producătorul auto ar fi putut duce conceptul mai departe.
În timp ce creșterea rapidă a vânzărilor de vehicule electrice crește cerințele asupra infrastructurii de încărcare, a stârnit și câteva idei noi.
Un exemplu este centrul de încărcare recent deschis al Audi din Nürnberg, Germania, unde filiala Grupului Volkswagen derulează un proiect pilot pentru a măsura cererea clienților pentru acest serviciu.
Situat în centrul expozițional, hub-ul oferă puncte de încărcare de mare putere rezervabile, care, spre deosebire de multe locații publice, sunt acoperite pentru a oferi protecție împotriva intemperiilor.
Se așteaptă ca hub-ul să atragă proprietarii de vehicule electrice care nu au acces la încărcare acasă.
Un total de aproximativ 80 de vehicule pot fi încărcate pe zi fără a atinge limita de capacitate a hub-ului. Panourile solare de pe acoperișul hub-ului oferă până la 30 de kilowați de energie verde pe zi.
Butucul poate fi asamblat și dezasamblat din nou în câteva zile, a spus Audi într-un comunicat.
Pentru clienții Audi, procesul de încărcare începe prin accesarea unei funcții de rezervare prin aplicația myAudi, cu un proces de autentificare criptat care are loc automat atunci când cablul de încărcare este conectat la vehicul.
„Ocazie irosită”
În timp ce analistul Gartner Pedro Pacheco a numit noul concept, care a fost deschis pe 23 decembrie 2021, o „mare inițiativă”, el îl vede și ca „o oportunitate puțin irosită”.
„Oamenilor nu le place să aștepte ca mașinile lor să se încarce, este enervant și este o bătaie de cap. Cea mai bună experiență pe care o poți oferi este să faci timpul petrecut într-o manieră utilă, cu posibilitatea de a lucra la un birou cu Wi-Fi rapid sau divertisment într-o călătorie de agrement.
Pacheco nu vede ca acest lucru să se întâmple la hub-ul de încărcare Audi, pe care el îl numește „plăcut”, dar poate nu la standardele premium pe care le-ar aștepta clienții săi.
„Înțeleg că prețul este o limitare – nu poți avea un restaurant de trei stele Michelin – dar este vorba despre experiență”, a spus el. „Conceptul ar fi putut fi dus mai departe”.
Audi oferă, de asemenea, servicii la fața locului care depășesc încărcarea vehiculelor electrice, inclusiv o stație de schimb pentru bateriile de biciclete electrice, un serviciu de împrumut pentru scutere electrice, precum și teste de conducere Q4 e-tron și RS e-tron GT2, supravegheate de personalul Audi.
Pentru Boyd Cohen, CEO al startup-ului de servicii de mobilitate Iomob, marea întrebare este dacă Audi vede cu adevărat un viitor în acest tip de investiții sau dorește doar o modalitate de a folosi conceptul ca o ofertă pe termen scurt pentru a atrage noi clienți.
„Nu cred că încearcă să rezolve anxietatea de gamă. Ei încearcă să facă o declarație că sunt o marcă de lux și că le pasă de experiența ta de la cumpărare până la încărcare, chiar dacă 0,1% dintre cumpărători vor experimenta vreodată asta”, a spus el. „Mi se pare mai mult o chestie de branding”.
El a adăugat că segmentul de vehicule electrice premium va continua să găsească modalități de a se diferenția și că producătorii de automobile vor încerca o varietate de concepte, dar un hub de încărcare dedicat, specific mărcii, poate fi dificil de scalat într-un mod semnificativ.
„Nu cred că acesta este răspunsul, cred că răspunsul se referă la intervalul și viteza de încărcare, nu la infrastructura dedicată în jurul vehiculului dumneavoastră”, a spus Cohen.