Volvo vrea să copieze Tesla: în ce investesc suedezii
Volvo intenționează să treacă la tehnica de megacasting Tesla pentru a îmbunătăți autonomia și viteza de încărcare a vehiculelor electrice de ultimă generație construite la cea mai mare și mai veche fabrică.
Volvo Cars va investi 1,1 miliarde de dolari pentru a pregăti cea mai mare și mai veche fabrică de mașini pentru era mașinilor electrice.
O parte cheie a transformării va fi trecerea la megaturnarea pentru părțile mari ale caroseriei din aluminiu.
„Aceasta este cea mai mare schimbare tehnologică de când am trecut de la lemn la oțel pentru caroserii auto”, a declarat Mikael Fermer, arhitectul Volvo Solution Vehicle Platform.
Șeful de inginerie și operațiuni Volvo, Javier Varela, a declarat că schimbarea are ca rezultat o economie de timp de 75% în comparație cu cât de mari sunt asamblate părțile caroseriei din aluminiu acum.
„Eviți procesele de ștanțare și sudare și le înlocuiești cu un proces de megaturnare care este o injecție one-shot urmată de câteva ajustări după injecție”, a spus Varela pentru ANE.
Volvo plănuiește să aibă Torslanda pregătită pentru megacasting până în 2025, care coincide cu începerea producției pentru prima mașină complet electrică din fabrică, unde Volvo produce în prezent SUV-urile Volvo XC90 și XC60 și break V90.
Tesla folosește deja un megacasting în producția sa. Un obiectiv cheie la uzina de lângă Berlin este să producă părți ale caroseriei față și spate pentru SUV-ul Model Y folosind bucăți de metal individuale.
Alți producători de automobile interesați de proces includ Mercedes-Benz, care a folosit metoda de turnare dintr-o singură piesă pentru a forma partea din spate a conceptului EQXX pe care l-a debutat luna trecută la CES din Las Vegas și producătorul chinez Nio.
Design sculptat
Modificările de producție ar trebui să ajute la extinderea autonomiei, la scăderea timpului de încărcare și la scăderea costului vehiculelor electrice de generație următoare Volvo, a declarat producătorul auto.
Volvo dorește ca jumătate din vânzările sale globale – aproximativ 600.000 de unități – să fie alimentate de baterii până în 2025 și să devină o marcă exclusiv electrică până în 2030. Pentru a face tranziția, Volvo a anunțat investiții în ultimii doi ani în valoare totală de peste 4 miliarde de dolari.
Fermer, care s-a întors la Volvo în 2018, după aproape trei ani de lucru la Apple ca inginer senior de proiectare de produse, a spus că utilizarea megacasting-ului va permite Volvo „să sculpteze mai bine designul în jurul șasiului, grupului de propulsie și interiorului”.
Acest lucru ar trebui să contribuie la îmbunătățirea autonomiei, a spus el, deoarece este posibil să coborâți scaunul, linia plafonului și întreaga secțiune transversală a mașinii în același timp.
Turnarea unor părți majore ale structurii podelei mașinii ca o singură piesă de aluminiu mărește, de asemenea, autonomia prin reducerea greutății, a spus Volvo.
O provocare necesară
Pentru Varela, cea mai mare provocare va fi trecerea la megacasting în același timp în care procedurile tradiționale de producție sunt în curs de desfășurare la Torslanda, dar este încrezător în echipă. „Avem încredere în capacitățile oamenilor noștri și în capacitatea lor de a se adapta și de a fi agili”, a spus el.
În plus, Volvo este familiarizat cu procesul, deși la o scară mai mică, de la achiziționarea de componente turnate, cum ar fi turnurile cu arc. „Știm deja cum funcționează procesul. Acum îl vom face pe piese mult mai mari, dar tehnologia nu este radical diferită de o parte medie sau o parte mică”.
Fermer a adăugat că Volvo „a adus niște experți de turnare cu adevărat seniori” de la alți producători de automobile. Volvo a refuzat să spună unde au lucrat anterior „mâna” de directori.
Mașinile de turnare sub presiune Tesla provin de la Idra Group, potrivit Bloomberg.
Compania italiană apropiată și-a vândut așa-numita Giga Press către trei clienți de pe trei continente și este în discuții cu alți producători auto și furnizori importanți, a adăugat Bloomberg.