Porsche nu este speriată de criza semiconductorilor: prognoza pentru 2022
Producătorul de automobile de lux Porsche se așteaptă un alt an cu vânzări record, în pofida deficitului global de semiconductori, a declarat șeful său de vânzări, citat de revista Automobilwoche.
Porsche spune că vânzările din 2022 ar putea depăși recordul stabilit în 2021, când au fost vândute peste 300.000 de mașini în întreaga lume.
Porsche se așteaptă la un alt an record pentru vânzări, în ciuda deficitului global de cipuri de semiconductori, a spus șeful său de vânzări.
„Când mă uit la comenzile actuale, sunt încrezător pentru 2022. Creșterea vânzărilor ar putea atinge un nivel la fel de ridicat în acest an ca și în 2021”, a declarat Detlev von Platen, membru al consiliului executiv Porsche responsabil cu vânzări și marketing, într-un interviu pentru publicația Automobilwoche.
Vânzările la Porsche, parte a Grupului Volkswagen, au crescut cu 11% anul trecut, la 301.915, ceea ce ar însemna că ar putea ajunge la peste 335.000 în acest an dacă creșterea va menține același ritm.
Constructorul este optimist
Porsche a văzut creșterea cererii în toate regiunile de vânzări globale în 2021, în SUA crescând cel mai rapid cu 22%, până la 70.025. China rămâne cea mai mare piață unică a mărcii, cu vânzări în creștere cu 8% în 2021, până la 95.671.
Cea mai vândută mașină a mărcii a fost SUV-ul Macan cu 88.362 de unități livrate, urmat de SUV-ul mai mare Cayenne cu 83.071 de vânzări. Sedanul și vagonul Panamera au înregistrat 30.220 de vânzări pe parcursul anului.
Van Platen a declarat pentru Automobilwoche că Porsche plănuia să angajeze 400 de muncitori suplimentari. Producătorul auto are o forță de muncă de aproape 40.000.
Cererea mare a dus la timpi de livrare mai lungi, a spus el. „Timpurile de așteptare pot dura câteva luni, în unele cazuri până la un an”, a spus von Platen.
Producătorii de automobile din întreaga lume au fost afectați de o penurie de semiconductori cauzată de întreruperile lanțului de aprovizionare din cauza COVID-19, precum și de cererea în creștere de semiconductori la companiile de electronice de larg consum.