Porsche mizează pe mașini electrice: 2021, un an emblematic

Porsche mizează pe mașini electrice: 2021, un an emblematic

Porsche a spus că 40% din vânzările în Europa au fost mașini complet electrice sau hibride plug-in.

Vânzările anuale globale de vehicule ale Porsche au depășit pragul de 300.000 pentru prima dată anul trecut, deoarece producătorul auto a depășit deficitul de cipuri pentru a satisface cererea globală în creștere pentru mașinile sale, în special pentru modelele hibride plug-in.

Livrările au crescut cu 11%, până la 301.915, a spus Porsche într-un comunicat. Vânzările anuale record ale Porsche au fost de 280.800 în 2019.

Sedanul complet electric Taycan a depășit pentru prima dată emblematica mașină sport 911 cu 41.296 de livrări, o creștere de 106%.

Compania a vândut 38.464 de unități din 911, o creștere de 12%.

În Europa, 40% dintre mașinile Porsche vândute anul trecut au fost fie complet electrice, fie hibride plug-in.

Criza cipurilor a impulsionat vânzările mărcilor de lux, deoarece companiile-mamă au mutat alocarea cipurilor către modele cu marjă mai mare.

Porsche s-a alăturat fratelui VW Group, marca Bentley, înregistrând vânzări record anul trecut. Brandul BMW Rolls-Royce a cunoscut, de asemenea, un mare impuls al vânzărilor.

Un brand premium

Porsche a văzut creșterea cererii în toate regiunile de vânzări globale, în SUA crescând cel mai rapid cu 22%, până la 70.025. China rămâne cea mai mare piață unică a mărcii, cu vânzări în creștere cu 8% în 2021, până la 95.671.

Cea mai vândută mașină a mărcii a fost SUV-ul Macan cu 88.362 de unități livrate, urmat de SUV-ul mai mare Cayenne cu 83.071 de vânzări. Sedanul și vagonul Panamera au înregistrat 30.220 de vânzări pe parcursul anului.

Cererea rămâne ridicată în noul an, a spus compania.

„Începem 2022 plini de impuls și încredere în toate regiunile lumii”, a declarat Detlev von Platen, șeful departamentului de vânzări și marketing.

El a spus că marca intenționează să rămână exclusivă, în ciuda vânzărilor record.

„Vânzările de unități nu sunt factorul decisiv pentru noi”, a spus el. „Mai degrabă, vrem să oferim experiențe exclusive și unice pentru clienți.”

Citește și:
Etichete: