Stellantis crește producția: de unde vin mașinile gigantului, de acum
Gigantul auto se bucură de o cerere foarte mare din partea clienților.
Stellantis va exporta autoutilitare Peugeot, Opel și Citroen din fabrica sa din Kaluga, Rusia, pentru a satisface cererea crescută.
Stellantis va începe să exporte camionete comerciale în Europa de la fabrica sa din Kaluga, Rusia, pentru a satisface cererea crescută.
Exporturile vor începe cu trei modele de dimensiuni medii, Peugeot Expert, Opel Vivaro și Citroen Jumpy. Livrările sunt planificate să înceapă în februarie.
Furgonetele produse în Rusia s-ar adăuga celor produse în fabricile Stelllantis din Franța și Marea Britanie pe fondul cererii tot mai mari de vehicule comerciale, mai ales că serviciile de livrare la domiciliu au crescut în timpul pandemiei de coronavirus.
Stellantis a declarat într-un comunicat de presă că producția de la fabrica Kaluga s-a dublat în 2021, comparativ cu 2020.
Industria auto rusească
Fabrica Kaluga, care are o capacitate anuală de 125.000 de vehicule, devine un hub global de export pentru Stellantis și a adăugat noi programe în ultimul an.
Acestea includ planuri de a construi noul Fiat Scudo, acesta este practic o altă versiune a dubițelor Peugeot, Citroen și Opel, pentru export la sfârșitul anului 2022; producție de motoare diesel și transmisii manuale pentru export; și producția de camionete compacte pentru o serie de mărci Stellantis.
Fabrica, un reprezintă rodul unei societăți mixte între Stellantis și Mitsubishi, a început să construiască autoutilitare în 2017 pentru fostul grup PSA, care a fuzionat cu Fiat Chrysler pentru a forma Stellantis.
Aici sunt construite modelele Outlander și Pajero pentru Mitsubishi.
Kaluga, la aproximativ 180 km sud-vest de Moscova, a devenit un centru al industriei auto ruse. Grupul Volkswagen a deschis acolo o fabrică de asamblare în 2007, la fel ca și Volvo Trucks.
Furnizorii importanți din zonă includ Continental, Magna International și Visteon.
Guvernul SUA a amenințat cu sancțiuni ample pentru a descuraja Rusia de la invada Ucraina, mișcare negată de Moscova, care ar putea bloca accesul țării la proviziile electronice globale, inclusiv pentru industria auto.