23 ian. 2022 | 07:25

Volkswagen se luptă cu Dacia Spring: ce model vrea să readucă pe piață

ACTUALITATE
Volkswagen se luptă cu Dacia Spring: ce model vrea să readucă pe piață

VW vrea să ofere o mașină electrică mică și accesibilă pentru a acoperi golul de producție până la lansarea ID Life.

Volkswagen intenționează să repornească vânzările versiunii cu baterii a mini mașinii sale Up pentru a satisface cererea tot mai mare de mașini electrice la prețuri accesibile.

VW a încetat să vândă e-Up în 2020, când stimulentele guvernamentale pentru a încuraja achizițiile de vehicule electrice au provocat o creștere a cererii. Modelul nu a fost conceput pentru volume mari, iar vânzarea lui cu reduceri nu a fost profitabilă, potrivit presei germane.

Dar succesul vânzărilor de mașini electrice mici, cum ar fi Renault Zoe și Dacia Spring, arată că există cerere pe piață pentru vehicule electrice low-cost.

„Am scos temporar e-Up de pe piață în 2020, deoarece timpii de livrare au crescut dramatic din cauza cererii mari”, a declarat VW. „Acum s-a decis reintroducerea e-Up în programul de comenzi”.

Compania de închiriere de mașini electrice Nextmove a declarat că e-Up în versiunea „Style Plus” este pe cale să revină cu un preț de listă de aproximativ 26.500 de euro și o autonomie de aproximativ 250 km.

Prețul final al clientului ar fi în jur de 17.000 de euro după stimulentele guvernamentale oferite în Germania.

Concurență puternică

Vânzările Dacia au crescut cu 3% în 2021, o creștere care poate fi atribuită în mare parte noului model Spring. Micuța mașină este asamblată în China și este cel mai puțin costisitor vehicul complet electric de pe piața europeană.

Începând cu luna martie au fost înregistrate 27.876 de Spring, cu 46.000 de comenzi de atunci, a declarat Dacia.

Directorul de vânzări și marketing Dacia, Xavier Martinet, a spus că 80% din vânzări au fost către cumpărători privați, în ciuda concentrării devreme pe flotele de închiriere, un procent care este în concordanță cu Dacia în general. Brandul „valoare pentru bani” și-a păstrat marjele evitând canalele de vânzare mai puțin profitabile.

Principala atracție pentru cumpărătorii Dacia este prețul, până la 17.000 de euro, fără stimulente, într-un moment în care majoritatea vehiculelor electrice se vând cu peste 30.000 de euro în Europa.