BioWare schimbă strategia pentru următorul Mass Effect
Locuri de muncă listate de către BioWare sugerează că dezvoltatorul se îndepărtează de motorul Frostbite pentru noul joc.
În timp ce primele trei jocuri Mass Effect au fost toate realizate cu versiuni ale Unreal Engine 3, BioWare a început să folosească motorul intern Frostbite al EA pentru toate jocurile sale după aceea. Tranziția nu a fost ușoară – primele două jocuri Dragon Age au fost realizate cu versiuni ale propriului motor Eclipse al studioului și, potrivit lui Mike Laidlaw, această schimbare a fost motivul pentru care expansiunea Dragon Age 2, Exalted March, a trebuit să fie anulată.
De asemenea, a fost acuzat pentru unele din problemele Mass Effect: Andromeda, din cauza schimbării motoarelor, cât și zonelor specifice în care Frostbite avea lipsuri legate de animații, dimensiunile hărților, sistemele de salvare și așa mai departe.
Acesta este motivul pentru care este important ca un producător de la BioWare să afișeze o listă de locuri de muncă pentru un director tehnic asociat spunând „BioWare angajează programatori talentați cu experiență UE4/5! Vino, alătură-te echipei noastre și lucrează cu noi la următorul joc Mass Effect!”
Revenirea la tradiție
O listă de locuri de muncă pentru un director de franciză, descrisă drept „cel mai senior lider de inginerie din următoarea tranșă din apreciata franciză Mass Effect a BioWare”, includea, de asemenea, o notă conform căreia „Experiența cu UnrealEngine4+ este un avantaj”, chiar dacă în partea de sus a listei era scris că „echipele noastre conduc inovația folosind tehnologie de ultimă oră și instrumente precum motorul Frostbite”.
Prolificul leaker Jeff Grubb a susținut că Unreal Engine 5 este folosit în mod special la următorul Mass Effect, „și aceasta a fost o alegere făcută de echipa care a pus jocul împreună, așa cum ar trebui să funcționeze”.
Următorul joc Dragon Age este încă făcut cu Frostbite, așa cum a fost Dragon Age: Inquisition.