Scad facturile românilor la telefonie, de la 1 ianuarie, prin lege: care sunt noile tarife
Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom sunt nevoite să scadă tarifele la telefonie mobilă, începând cu 1 ianuarie 2022. Aceasta este o consecință a Regulamentului Delegat (UE) 2021/65 al Comisiei Europene. Anunțul pentru piața din România a venit de la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.
În consecință, operatorii de telefonie care activează pe piața din România (Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom) vor practica un tarif de 0,55 eurocenți/minut pentru terminarea apelurilor mobile în propriile rețele, iar operatorii de telefonie fixă un tarif de 0,07 eurocenti/minut pentru terminarea apelurilor fixe în propriile rețele.
Cât costă să vorbești la telefon în România, de la 1 ianuarie
Punctual, discutăm de o reducere de aproximativ 22% a tarifelor față de cele practicate în prezent și vor fi percepute de către toți operatorii de telefonie mobilă desemnați cu putere semnificativă pe piața serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile în propriile rețele publice de telefonie.
Decizia care se va resimți și pentru abonații din România la Digi RCS RDS, Vodafone, Orange și Telekom vine de la Comisia Europeană și va avea repercusiunii pentru următorii ani. Discutăm, practic, de 0,4 eurocenți/minut în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023, respectiv 0,2 eurocenți/minut de la 1 ianuarie 2024.
Pe zona apelurilor efectuate într-o rețea fixă, va fi stabilit un tarif maxim. Tariful de terminare a apelurilor fixe va fi cu aproximativ 10% mai mic față de cel practicat în prezent și va fi perceput de către toți operatorii de telefonie fixă desemnați cu putere semnificativă pe piața serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe în propriile rețele publice de telefonie. Aceasta este ultima reducere a tarifului prevăzută de regulamentul european.
Ca referință, dacă formularea îți este străină, tariful de terminare reprezintă prețul plătit de către un furnizor de servicii de telefonie altul operator în rețeaua căruia este terminat apelul efectuat de către proprii utilizatori. Prețul cu pricina se resimte pe factură, în tariful perceput utilizatorului final care inițiază apelul.