Uber și Bolt, beneficii importante în România: legea care ar putea face minuni pentru șoferi
Serviciile de ride sharing sau transport alternativ care activează în România s-ar putea bucura de beneficii importante pe partea de circulație în trafic, mai ales în București. Lista include Uber, Bolt, Free Now, dar și alte platforme care ar putea apărea în viitor.
În speranța fluidizării traficului din orașele mari ale României, șoferii care activează în servicii de ride sharing vor putea circula pe benzile speciale dedicate transportului în comun, cu condiția să nu perturbe circulația acestora. Momentan, efortul legislativ din spatele acestei inițiative este în stadiu de proiect, dar are mari șanse să se transforme în lege, dacă trece de dezbaterea din Senat.
Șoferii de Uber, Bolt sau Free Now, privilegiați
„Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun” scrie, mai exact, în proiectul de lege aflat în dezbatere la Senat, conform Avocatnet.ro.
Deși inițiativa este una lăudabilă și va veni cu beneficii importante pentru trafic, având în vedere numărul șoferilor de Uber și Bolt, există un detaliu foarte important. Cei care lucrează în regim de ride sharing trebuie să nu perturbe de circulația autobuzelor și troleibuzelor.
La ora actuală, potrivit OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto stabilește că “autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local”.
Motivul principal din spatele acestei inițiative are legătură cu decongestionarea traficului, în contextul înmulțirii semnificative a numărului de autoturisme în majoritatea orașelor din România. După cum se menționează și în proiectul de lege, ”banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”.
Dacă proiectul de lege trece de Senat, urmează să treacă de Camera Deputaților și abia după aceea să ajungă pe biroul Președintelui pentru promulgare.