26 nov. 2021 | 11:58

Cum plănuiește Disney să doboare Netflix: detalii din culisele războiului giganților

ACTUALITATE
Cum plănuiește Disney să doboare Netflix: detalii din culisele războiului giganților

Disney și Netflix se află în plină luptă pentru cucerirea unei cât mai extinse cote de piață în universul digital.

Cei de la Disney plănuiesc să cheltuiască 33 de miliarde de dolari pentru conținut în anul fiscal 2022, care a început la 1 octombrie. Suma face parte dintr-o strategie amplă a companiei, care ar putea avea ca rezultat detronarea celor de la Netflix și acapararea unei bune părți din clientela lor fidelă.

Suma nu e deloc mică, dacă ținem cont de faptul că vorbim despre o majorare cu 8 miliarde de dolari față de cheltuielile companiei din anul fiscal 2021.

Conform experților, Disney abordează conținutul direct-to-consumer ca principală prioritate, extinzându-și investiția în streaming cu un caracter de urgență.

Adio, Netflix?

Disney se bucură deja de un succes formidabil în fața rivalilor de la Netflix și devine din ce în ce mai popular. Tocmai a dat lovitura cu „Regatul de Gheaţă 2/ Frozen 2”, care a devenit al şaselea film lansat anul acesta ce depăşeşte pragul de încasări de un miliard de dolari.

De asemenea, trebuie menționat faptul că, la începutul lunii decembrie, Disney a stabilit un nou record de încasări anual, după ce a vândut bilete de 11,94 de miliarde de dolari la nivel mondial.

Totuși, mai e cale lungă până când Disney își va realiza obiectivul de a învinge Netflix. Disney a anunțat că a adăugat doar 2,1 milioane de abonați pentru al patrulea trimestru fiscal, care s-a încheiat în octombrie. Cifra este în scădere față de 12,6 milioane adăugate în trimestrul precedent. Acest lucru s-a întâmplat și cu alte platforme de streaming.

Doar Netflix a revenit în acest trimestru, raportând adăugări nete de 4,4 milioane de abonați, comparativ cu doar un milion în al doilea trimestru. Netflix se așteaptă la o revenire și mai mare pentru trimestrul următor, prognozând 8,5 milioane de noi abonați datorită serialului fenomen „Squid Game” și a altor proiecte interesante care vor veni în serviciu înainte de sfârșitul anului, inclusiv „Tiger King 2” sau The Witcher.