Un nou aeroport în România, primul după 50 ani. Când se finalizează și unde va fi acesta
Reprezentanții Consiliului Județean Brașov estimează că Aeroportul Internațional Brașov va putea fi dat în folosință în noiembrie 2022.
Responsabilul cu implementarea proiectului Aeroportului Brașov, Alexandru Anghel, speră ca lucrările să se încheie în primul trimestru al anului următor, după care, până la inaugurarea din 1 noiembrie 2022 se vor face testele tehnologice și angajarea de personal.
„Săptămâna aceasta se va semna contractul pentru proiectarea spațiului aerian și a procedurilor de zbor. Urmează să se finalizeze evaluarea documentației pentru clădirea de contingență și echipamentele de radionavigație, după care se semnează contractul și se dă ordinul de execuție, proiectare și furnizare a acestor echipamente. Avem în derulare contracte cum este drumul de acces din drumul județean și parcarea din fața terminalului, drumul de handling care se continuă cu drumul tehnologic, pentru accesul echipamentelor la platformă, uzina electrică și rezerva de apă, cabine de poartă remiza PSI, toate acestea estimăm că vor fi gata la începutul anului viitor”, a declarat Alexandru Anghel.
La această oră la Aeroportul internațional Brașov sunt finalizate pista, calea de rulare, platforma, balizajul și terminalul, pentru care se vor face probele de punere în funcțiune.
Cel mai nou aeroport
Tot într-un stadiu avansat sunt lucrările de construire a căii ferate spre Aeroport, a precizat reprezentantul CJ Brașov, Alexandru Anghel.
Aeroportul Internațional Brașov este primul aeroport construit în România în ultimii 50 de ani și singurul susținut financiar de o autoritate locală, respectiv Consiliul Județean Brașov. Ultimul studiu realizat în ceea ce privește Aeroportul Braşov arată că în primul an de funcționare va avea 114.000 de pasageri, iar în 10 ani s-ar depăși un milion de pasageri. Investiția este 120 de milioane de euro. O parte din bani ar putea fi recuperați din fonduri europene.
Aeroportul de la Brașov va fi al treilea ca mărime din România după cel de la Otopeni și cel din Cluj. Pentru început sunt vizate curse către Londra, Munchen, Roma şi Viena, dar cu timpul vor fi adăugate și alte rute.