Hărțuirea și bullying-ul pe Facebook: ce a dezvăluit platforma lui Zuckerberg
Compania deținută de Meta a dezvăluit pentru prima oară prevalenţa bullyingului şi hărţuirii pe platforma sa. Iată ce informații a furnizat Facebook.
Acest tip de conţinut este văzut de 14-15 ori la fiecare 10.000 de vizualizări, în trimestrul al treilea, conform Reuters.
Pe instagram, această prevalenţă a fost de 5-6 ori la 10.000 de vizualizări a conţinutului, a mai arătat compania în raportul trimestrial referitor la moderarea conţinutului.
Gigantul reţelelor de socializare, urmărit de mult timp cu privire la gestionarea abuzurilor din serviciile sale, a ajuns recent în centrul atenţiei după ce fosta angajată, transformată în informatoare, Frances Haugen a divulgat documente interne care includ cercetări şi discuţii despre efectele Instagram asupra sănătăţii mintale a adolescenţilor şi dacă platformele deținute de Facebook provoacă diviziuni.
Facebook dezvăluie în ce stadiu se află hărțuirea pe platformă
Haugen a spus că documentele arată că Facebook a ales profitul în detrimentul siguranţei utilizatorilor.
Compania lui Zuckerberg a contestat această caracterizare, spunând că documentele sunt folosite pentru a crea ”o imagine falsă”. Documentele, care au fost publicate pentru prima dată de Wall Street Journal, au stimulat solicitările pentru ca Facebook să fie mai transparentă şi au ridicat semne de întrebare dacă valorile precum prevalenţa oferă o imagine completă a modului în care compania gestionează abuzurile.
Facebook a spus că datele sale referitoare la bullying şi hărţuire au surprins doar cazuri în care compania nu a avut nevoie de informaţii suplimentare, cum ar fi un raport de la un utilizator, pentru a decide dacă conţinutul îi încalcă regulile.
Din cele 9,2 milioane de conţinuturi pe care compania le-a eliminat de pe Facebook pentru încălcarea regulilor sale de bullying şi hărţuire, 59,4% au fost găsite în mod proactiv.
Gigantul Facebook introduce noi politici pentru a proteja utilizatorii de hărțuirea online. Sunt introduse în special măsuri pentru celebrități, dar și pentru oamenii care ajung faimoși online, fără să-și dorească acest lucru.
În acest scop, intenționează să elimine profilurile, paginile și grupurile dedicate sexualizării anumitor persoane. De asemenea, va viza „conținut sexual sexual sever”, inclusiv imagini și desene photoshopate.