Range Rover face trecerea către o propulsie „verde”: care este primul model electric al companiei de lux
Noul SUV Range Rover va fi vândut pentru prima dată cu opțiunea de transmisie complet electrică și șapte locuri.
Modelul emblematic al Land Rover, proaspăt dezvăluit, este o dovadă a dorinței mărcii de a crea „cele mai dezirabile vehicule de lux din lume”, a declarat Thierry Bollore, CEO-ul Jaguar Land Rover, într-un comunicat.
Designul Range Rover-ului din a cincea generație urmează îndeaproape modelul actual, dar acum este susținut de noua platformă MLA sau arhitectură longitudinală modulară a JLR, concepută pentru a găzdui sisteme de propulsie complet electrice și hibride.
Dorința lui Land Rover de a împinge Range Rover către lux se reflectă în prețul de pornire de 94.400 de lire sterline pe piața sa de origine din Marea Britanie, o creștere cu 13% față de prețul de bază actual de 83.525 de lire și cu 28% mai mare decât prețul de intrare din 2015. 73.950 de lire sterline. JLR nu a spus cât va costa cea mai scumpă versiune a noului Range Ranger.
Producătorul s-a ținut de cuvânt
Promis clienților începând din 2022, noul Range Rover va debuta pe piață cu versiuni clasice și hibride de propulsie urmând ca, din 2024, acestora să le fie adăugată o versiune 100% electrică.
Gama de sistem de propulsie include două versiuni plug-in hybrid a căror baterie de 31,8 kWh asigură parcurgerea a circa 100 km în modul pur electric, dar și un V8 de 4.4 litri, de origine BMW, care asigură 523 CP și poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde.
Dotat cu o mulțime de sisteme de comandă, control și confort, Range Rover se poate lăuda cu mai multe ecrane, upgrade-uri over-the-air fără a întrerupe alte aplicații de la bord și sistem de direcție pe toate cele patru roți.
Pe lângă nivelurile SE, HSE și Autobiography, vehiculul va include și echiparea specială SV, una care asigură, conform lui Michael van Sande, șeful diviziei SVO, „și mai mult lux injectat în fiecare detaliu al mașinii”.