Vești bune pentru românii care nu au putut zbura în pandemie: vor primi bani de unde se așteptau mai puțin
Dacă ți-a fost anulat zborul din cauza pandemiei de coronavirus și nu ai primit încă banii înapoi, stai liniștit. Numeroase companii de zbor din Europa au promis că vor onora plățile.
În total, 16 companii aeriene (Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling şi Wizz Air) au stat de vorbă cu membrii Comisiei Europene, după care au ajuns la un numitor comun.
Acestea au decis la unison să restituite pasagerilor banii pe cursele anulate din cauza pandemiei de coronavirus.
Veștile bune nu se opresc aici
Mai mult decât atât, veștile bune nu se vor opri aici. De acum încolo, promit reprezentanții companiilor aeriene, pasagerilor li se vor aduce la cunoștință cu mai multă implicare informații despre drepturile pe care le au.
„Salut faptul că toate companiile menţionate s-au angajat să rezolve problemele rămase. Acest lucru este crucial pentru restabilirea încrederii pasagerilor. Revenirea sectorului transportului aerian depinde de asta”, a declarat comisarul european pentru Transport, Adina Vălean.
Industria aviatică a fost una dintre cele mai afectate domenii, în contextul pandemiei de coronavirus. Pierderile de venituri în Europa în primele trei trimestru din 2020, comparativ cu anul precedent, se ridică la 63 miliarde de euro. Eurocontrol prezice o pierderea totală de 140 de miliarde de euro pentru companiile aeriene, aeroporturile și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa în 2020.
La finele anului trecut, Asociaţia Internaţională de Transportat Aerian (IATA) avertiza ca firmele aeriene globale pierd zilnic 418 milioane de dolari. „Din punct de vedere financiar, 2020 va fi cel mai prost an din istoria aviaţiei”, afirma recent Alexandre de Juniac. „Comparativ, companiile aeriene din întreaga lume au pierdut 31 de miliarde de dolari în urma crizei financiare globale din 2008 şi 2009. Nu există termen de comparaţie pentru dimensiunea acestei crize”, a declarat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac.