Anunțul zilei de la Dacia: abia acum s-a aflat adevărul despre mașinile electrice de la Mioveni
Mașinile electrice sunt viitorul, cu toate acestea, producătorii auto trebuie să țină cont de cererea de pe piețele pe care activează. Acest lucru este valabil și pentru Dacia.
Dacia se va îndrepta către 100% electric doar atunci când va trebui să o facă, păstrând astfel prețurile mașinilor sale la un nivel accesibil pentru clienții săi, potrivit șefului de vânzări și marketing al mărcii, Xavier Martinet. Producătorul român a extins, de asemenea, acest angajament și la modelele hibride și plug-in.
„Întrebarea nu este tehnică, putem pune această tehnologie pe mașinile noastre, avem această tehnologie pe Clio și Captur, le putem pune pe Jogger sau Sandero mâine” a mai adăugat acesta.
Ambele mașini au aceeași platformă CMF-B care acceptă tehnologia hibridă, dar Martinet consideră că aceasta nu este soluția potrivită pentru clienții Dacia.
De ce amână Dacia
„Întrebarea este de natură economică”, a continuat acesta. „Sunt clienții gata să plătească între 3.000 și 4.000 de euro mai mult pentru un hibrid, atunci când ar putea cumpăra o versiune pe benzină sau GPL care costă doar câteva sute de euro mai mult și îndeplinește standardul pentru emisiile de CO2? Clienții nu vor de fapt o tehnologie specifică. Poate o parte din populație vrea această tehnologic în mod explicit, dar altfel, dacă te uiți la mase, oamenii nu cer cu adevărat o tehnologie specifică. Vor o mașină care să le satisfacă nevoile și să le permită să meargă oriunde doresc la prețul potrivit.”
„Abordarea pe care o are Dacia este destul de interesantă și cu reglementările care vin, Euro 7 și ADAS, costul vehiculelor va crește, dar salariile oamenilor nu vor crește în același ritm.”
Șeful de vânzări și marketing a mai adăugat că Dacia va „fi electrizată când va trebui și va deveni electrică atunci când o să fie nevoie. De ce ar trebui să ne îndreptăm către o soluție tehnică pe care clienții s-ar putea să nu o cumpere? Costul suplimentar este mult mai mare.”