02 sept. 2021 | 09:50

Cum gândesc românii din generațiile Millennials și Z. Corupția îi îngrijorează cel mai mult

ACTUALITATE
Cum gândesc românii din generațiile Millennials și Z. Corupția îi îngrijorează cel mai mult

Românii din generațiile Millennials și Z au ca principal motiv de îngrijorare corupția din mediul privat și politică, arată sondajele recent efectuate.

Principalele motive de îngrijorare ale românilor din Generațiile Millennials și Z sunt educația și dezvoltarea abilităților personale și profesionale (37% dintre Millennials și 38% dintre cei din Generația Z), nivelul de corupție din mediul de afaceri și din politică (35%, respectiv 30%) și protecția mediului (29%, respectiv 27%), conform studiului Deloitte Global Millennial and Gen Z Survey 2021, realizat în 45 de țări din întreaga lume, inclusiv România.

Acestea diferă în mare măsură de rezultatele la nivel global, conform cărora cele mai mari preocupări ale exponenților Generației Millennials sunt legate de menținerea stării de sănătate (28%), șomaj (27%) și protecția mediului (26%), în timp ce cei din Generația Z pun pe primul loc protecția mediului (26%), urmată de șomaj (25%) și de menținerea stării de sănătate, transmite Deloitte.

Cum văd aceste generații viitorul

Din nefericire, viitorul, cel puțin din perspectivă economică, este privit cu îngrijorare, atât de cei din generația Millennials, cât și de cei din generația Z.

Potrivit analiștilor, deteriorarea perspectivei de viitor în privința financiară se datorează pandemiei de coronavirus. Criza sanitară i-a determinat pe oameni să privească cu teamă și incertitudine viitorul lor din perspectivă financiară.

Astfel, studiul ne arată că 44% dintre românii Millennials sunt stresați în cea mai mare parte a timpului, ușor peste media globală de 41%. În cazul Generației Z, 51% dintre respondenții din România spun că sunt stresați aproape permanent, comparativ cu media globală de 46%.

Aceste generații se pare că sunt mai stresate în țara noastră decât în alte state ale lumii, concluzie evidențiată de datele furnizate de același studiu.

„Preocupările tinerilor din Generațiile Millennials și Z s-au schimbat ușor în contextul pandemiei, atât în România, cât și la nivel global. Totuși, românii rămân mai ancorați în aspectele legate de situația financiară și, implicit, de carieră, decât media globală, dominată de preocuparea pentru protecția mediului, cel puțin în cazul Generației Z. Este salutar faptul că tinerii români sunt interesați de educație și de dezvoltarea abilităților personale și profesionale, însă este preocupant că majoritatea dintre ei nu consideră adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esențiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci și pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.