27 aug. 2021 | 16:35

Prima navă electrică fără echipaj își începe călătoria în acest an: ce înseamnă asta pentru transportul autonom de marfă

ACTUALITATE
Prima navă electrică fără echipaj își începe călătoria în acest an: ce înseamnă asta pentru transportul autonom de marfă

Transportul autonom de marfă nu va fi limitat doar la camioane și avioane. Compania Yara plănuise să navigheze prima navă electrică în 2020, dar pandemia COVID-19 i-a întârziat călătoria.

Conform CNN, Yara International plănuiește să navigheze prima navă de marfă autonomă, complet electrică, în Norvegia, până la sfârșitul anului 2021. Yara Birkeland va călători de la Herøya la Brevik, doar trei centre de control la distanță urmărind călătoria.

Prima călătorie cu o navă electrică autonomă

Yara a dezvoltat conceptul pentru prima dată în 2017 și plănuise să pornească prima călătorie în 2020, dar pandemia COVID-19 a întârziat călătoria. Nu este prima navă fără echipaj care s-a aventurat într-o călătorie (un feribot norvegian lansat în 2018 a fost primul), dar este primul model complet electric.

Este o navă lentă cu o viteză maximă de 13 noduri de la cele două sisteme de propulsie de 900kW (navele-container se deplasează de obicei între 16 și 25 de noduri) și este sigur să spunem că bateria de 7MWh va dura ceva timp să se încarce.

Cu toate acestea, Yara consideră că va fi utilă pentru mediul înconjurător. Compania a estimat că Yara Birkeland va înlocui aproximativ 40.000 de călătorii de camion pe an, reducând dramatic emisiile de dioxid de carbon și oxid de azot, într-o țară care se bazează deja foarte mult pe energia hidroelectrică. Nava ar putea, de asemenea, să atenueze fluxul traficului pe uscat, ca să nu mai vorbim de menținerea oamenilor în afara pericolului.

S-ar putea să mai treacă ceva timp până când vei vedea transportatori de marfă autonomi care fac excursii. Chiar dacă raza de acțiune nu este o problemă, docurile sunt. Ar fi mai greu, în mod evident, pentru o navă autonomă să navigheze într-un port aglomerat precum Durban sau Shanghai. Există, de asemenea, probleme juridice. Diferite țări au propriile reguli pentru mare. La fel ca în cazul mașinilor cu conducere automată, există și problema răspunderii. Cine este de vină dacă o navă autonomă eșuează?