18 aug. 2021 | 14:15

China cenzurează internetul, din nou. De ce se întâmplă asta

ACTUALITATE
China cenzurează internetul, din nou. De ce se întâmplă asta

China a și-a intensificat controlul asupra internetului. Se întâmplă asta ca urmare a acțiunilor neloiale ale companiilor de tehnologie. Ea susține că există riscul unor abuzuri din cauza poziției de pe piață. Concurența și informarea consumatorului este afectată și asta duce la încălcarea drepturilor utilizatorilor de internet.

Autoritățile de reglementare din China au emis marți un set masiv de modificări pentru sectorul internetului.  Ele vor să protejeze atât utilizatorul de internet cât și companiile. Aceasta este prima mișcare de acest gen, care vizează comportamentul operatorilor.

Se interzice astfel concurența neloială și se restricționează folosirea de date cu privire la utilizatori. Administrația chineză de Stat pentru Reglementarea Piețelor informează ”Operatorii de internet nu trebuie să implementeze sau să asiste la implementarea concurenței neloiale pe internet, afectând concurența de pe piață și tranzacțiile corecte”.

Ce se întâmplă cu internetul în China

Operatorii nu trebuie să folosească date sau algoritmi pentru a deturna traficul. De asemenea, nu vor mai folosi date pentru a influența alegerile consumatorilor. Ei nu mai trebuie să utilizeze mijloace tehnice pentru a captura sau utiliza ilegal datele altora. Se interzice companiilor fabricarea sau răspândirea de informații incorecte.

Reglementările vin ca urmare a  faptului că multe companii mari din domeniu tehnologiei au primit amenzi masive. Giganții Alibaba Group și Tencent Holdings sunt doi dintre cei care sunt somați. Acțiunile companiilor din sectorul internetului listate la Hong Kong au scăzut în urma publicării deciziilor. Platforma video Bilibili Inc a înregistrat un declin de peste 5%. Iar Tencent, Alibaba, şi Meituan au înregistrat scăderi de 3,5%, 2,6%, respectiv, 1,4%.

Recent, Administrația chineză de Stat pentru Reglementarea Piețelor a anunțat că a amendat JD.Com Inc, Tmall și Vipshop. Ele au primit 76.657 de dolari fiecare, pentru neregularități privind prețurile. Aceste amenzi vin în urma reclamațiilor făcute de consumatori. Vipshop și Tencent au declarat că se vor supune noilor reglementări în mod corespunzător. Ca urmare, își vor standardiza operațiunile comerciale.