03 aug. 2021 | 10:29

Soluția ”bombă” de la Dacia ca să scapi de zgârieturi: pe ce mașini o găsești, din fabrică

AUTO
Soluția ”bombă” de la Dacia ca să scapi de zgârieturi: pe ce mașini o găsești, din fabrică

Zgârieturile reprezintă coșmarul oricărui șofer care vrea să aibă grijă de mașina lui. Dacia propune o soluție.

Cele mai bune idei sunt întotdeauna cele mai simple, spun cei de la Dacia, care prezintă soluția prin care vor ca șoferii să evite zgârieturile de pe mașină. E vorba de o metodă găsită de designerii mărcii, care se regăsește pe toate modelele noi Dacia Sandero Stepway și Duster.

Aceste mașini au montate sub bara din față și sub cea din spate așa-numitele plăci de protecție de culoare masivă. Sunt niște plăci antiderapante care vin cu o tehnologie inovatoare: nu-și schimbă culoarea atunci când sunt zgâriate și avariate.

Soluția Dacia împotriva zgârieturilor

dacia solutie placi

Beneficiile acestei soluții au fost explicate chiar de Sanam,  Color and Trim Designer la Dacia.

Aceasta spune că aceste bucăți de plastic situate sub barele de protecție față și spate protejează partea inferioară a vehiculului de uzura obișnuită. În plus, estetica nu e afectată, din moment ce protecțiile fac mașinile mai robuste. Ele au rolul, însă, de a proteja caroseria vopsită de zgârieturi.

Dacia a regândit, astfel, modul în care au fost făcute plăcile de derapaj optând pentru piese din materiale plastice colorate în masă.

„Designul plăcilor antiderapante de pe noile Dacia Sandero Stepway și Dacia Duster reprezintă obiectivul nostru de a oferi clienților soluții inteligente, care se concentrează pe elementele esențiale, cu cel mai bun raport calitate-preț, fără a sacrifica vreodată estetica. Acest lucru se realizează prin conceperea unor procese de fabricație eficiente care să ia în considerare și preocupările de mediu”, explică Sanam.

Metoda de fabricație e un proces în doi pași. În primul rând, se ia un material denumit polipropilenă, care este injectat într-o matriță pentru a da piesei forma finală. Apoi, odată injectat, poate fi vopsit sau acoperit cu o piesă ștampilată cu matriță – crom de exemplu – pentru a îmbunătăți aspectul final.

Cu alte cuvinte, odată ce mașina lovește un obiect, șoferul nu mai e nevoit să schimbe bara din cauza unei simple zgârieturi.