Cât câștigă Facebook de pe urma ta: abia acum înțelegi că, de fapt, tu ești produsul
Utilizatorii Facebook petrec mult mai mult timp vizionând videoclipuri, iar videoclipurile în formă scurtă precum Instagram Reels cresc rapid. În urma ultimei declarații a CEO-ului Facebook, abia acum îți poți da seama cât câștigă celebra platformă de pe urma ta.
În timpul apelului care s-a concentrat pe câștigurile companiei din cel de-al doilea trimestru, Mark Zuckerberg a spus că „videoclipul reprezintă acum aproape jumătate din tot timpul petrecut pe Facebook”. Și pe Instagram, concurentul TikTok Reels este „cel mai mare contribuitor la creșterea implicării”.
Deși nu a mai reușit să împărtășească statistici mai specifice, noile detalii sugerează că Instagram Reels ar putea câștiga mai multe venituri, pe măsură ce compania se luptă pentru talentul creatorilor. Zuckerberg a menționat, de asemenea, că gigantul tehnologic se concentrează pe creatori și cumpărături, iar acest lucru ar ajuta, de asemenea, să-și atingă obiectivul pe termen lung de a deveni o „companie metaversă”.
Facebook a dezvăluit la începutul acestei săptămâni că dorește un nou executiv pentru Instagram pentru a începe o nouă echipă axată pe crearea unui metavers.
„Poți să te gândești la asta ca la un internet întruchipat în care te afli, nu doar să te uiți. Practic vei putea face tot ce poți astăzi pe internet, precum și câteva lucruri care astăzi nu au sens pe internet ca dansul”, a spus Zuckerberg.
Facebook câștigă cel mai mult din videoclipuri
Comentariile lui Zuckerberg apar în momentul în care compania a raportat cea mai puternică creștere din ultimii ani, cu venituri de peste 29 de miliarde de dolari, o creștere de 56% față de anul trecut. Compania a raportat, de asemenea, peste 3,5 miliarde de „persoane active lunare”, deși creșterea utilizatorilor în SUA a rămas încă o dată netă.
În ciuda numărului puternic din acest trimestru, compania a avertizat că restul anului 2021 ar putea arăta foarte diferit. Facebook se așteaptă ca veniturile și creșterea să „decelereze semnificativ” în a doua jumătate a anului, a declarat directorul financiar Dave Wehner. El a menționat, de asemenea, că actualizarea iOS 14.5 a Apple, care permite utilizatorilor să renunțe la urmărirea publicitară a rețelei sociale, va avea un „impact mai mare” în trimestrul următor.