Dacia extraordinară, creată de un român: ai da oricât să vezi acest model pe străzi
Spre deosebire de alte concepte futuriste de Dacia, aceasta vine chiar din mâna unui angajat al uzinii de la Mioveni. Tânărul Theodor Ioan Tănase are doar 27 de ani și este absolvent al Universității din Pitești, specializarea Ingineria Transporturilor.
Pasionat de design, acesta nu este primul concept de Dacia realizat de Theodor Ioan Tănase, dar are mari șanse să fie cel mai impresionant. Gândit și executat de tânărul inginer, modelul din imaginile atașate este o versiune cu ventilație în scaune, suspensie adaptabilă și o serie de senzor. Dacă nu era evident, șansele ca această creație să se materialize într-un model de serie sunt infime spre inexistente, dar asta nu înseamnă că nu ar trebui să ne bucurăm de existența sa în marele spațiu online.
Intitulată Dacia T-Model, aceasta pare să aibă câteva trăsături în comun cu Tesla, dar nu este nici pe departe un lucru rău. Proiectul personal al lui Theodor a început să facă valuri online la aproximativ trei ani după ce tânărul inginer s-a angajat uzina Dacia de la Mioveni.
Dacia care îți taie respirația, cum a fost posibilă
Theodor Ioan Tănase și-a dorit dintotdeauna să lucreze la uzina de la Mioveni. Este mândru de faptul că Dacia este un brand autohton, iar cu ajutorul celor de la Renault a ajuns să fie prezent în zeci de țări de pe întregul mapamond.
La noul său proiect, Theodor a lucra aproximativ 100 de ore. „T reprezintă iniţiala mea, l-am făcut în special ca un tribut pentru noul logo Dacia şi mai ales pentru modelul (conceptul) Dacia Bigster, având curajul de a gândi cât mai departe şi să ajungă pe viitor un adversar pentru ceilalţi constructori de vehicule”, precizează Theodor Ioan Tănase.
Pentru că nu este doar o idee abstractă, iar Ioan Tănase lucrează la Dacia, el a gândit și dotările de la interior. Din acest motiv, Dacia T Model are un ecran tactil de dimensiuni generoase, senzori tactili pe partea volanului și alte câteva particularități menite să-i facă viața șoferului mai ușoară. Conceptul are senzori de unghi mort în oglinzile laterale. În partea frontală este inclus un senzor menit să faciliteze adaptarea la viteza mașinii din față.
Conform estimărilor lui Theodor, dacă ar fi introdus în fabricaţie, un asemenea model ar costa aproximativ 25-30.000 de euro. „Este doar o estimare, deoarece nu sunt în măsură să ştiu, să cunosc sau să detaliez toţi paşii în realizarea unui proiect de la zero”, adaugă Theodor Ioan Tănase.