Cum arată Wolfenstein: Youngblood pe un procesor de telefon. Cum e posibil să-ți tare respirația
NVIDIA a spus recent că lucrează cu MediaTek pentru a aduce grafica RTX pe laptopurile bazate pe ARM și acum a arătat cum ar putea arăta asta pentru jucători. La Game Developers Conference (GDC), a prezentat o demonstrație tehnică cu un procesor RTX MediaTek ARM care rulează Wolfenstein: Youngblood.
NVIDIA a arătat în timp real reflecții ray-trasate și DLSS pe joc folosind o platformă bazată pe ARM pentru prima dată. De asemenea, a prezentat o demonstrație numită Bistro care rulează ray-tracing în timp real pe ARM, cu iluminare directă RTX (RTXDI) și funcții NVIDIA Optix AI-acceleration denoiser activate. Demo-urile au rulat pe o platformă bazată pe ARM MediaTek Kompanio 1200, combinată cu o GPU GeForce RTX 3060.
NVIDIA a făcut ca tehnologia să funcționeze prin portarea mai multor SDK-uri RTX pe dispozitive ARM. Acestea includ super eșantionarea în învățare profundă (DLSS) pentru a spori claritatea, iluminarea directă RTX, denoiserul NVIDIA Optix AI-acceleration, utilitarul de memorie RTX și iluminarea globală RTX. NVIDIA a spus că SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru ARM cu Linux sunt acum disponibile pentru dezvoltatori, RTXGI și DLSS fiind în curând.
Wolfenstein: Youngblood rulat pe un procesor de telefon
Desigur, nu vei putea vedea nimic din toate acestea până când producătorii nu vor adăuga hardware RTX la laptopurile lor, Chromebook-urile sau alte dispozitive bazate pe ARM. Producătorii de jocuri vor trebui, de asemenea, să implementeze tehnologia pentru jocurile bazate pe ARM.
„Suportul RTX pentru ARM și Linux deschide noi oportunități dezvoltatorilor de jocuri pentru a oferi experiențe mai captivante pe o varietate mai largă de platforme”, a declarat Mathieu Muller, manager tehnic de produse senior al Unity.
Bineînțeles, relația NVIDIA cu ARM se va apropia mult, deoarece a cumpărat compania anul trecut cu 40 de miliarde de dolari. Cu toate acestea, tranzacția este supusă aprobării de reglementare și rivalul NVIDIA (și clientul ARM) Qualcomm s-a opus tranzacției. În plus, angajații ARM de 3.000 de persoane din Marea Britanie și autoritatea de reglementare a țării investighează în prezent vânzarea.
„Un joc bazat pe iD Tech care rulează pe un procesor ARM cu ray tracing activat este un pas semnificativ într-o călătorie care va duce la disponibilitatea multor platforme de jocuri pentru toți dezvoltatorii de jocuri”, a adăugat Jim Kjellin, CTO al Machinegames.